Publicerat December 21, 201015 yr Hejsan! jag ville bara höra vad ni tycker är bästa valet mellan 1) Browning x-bolt 308 med burris 2,5-10x44 sikte för 9995 kr eller 2) Remington Tactical 308 med belyst kikarsikte för 9900 kr ( kommer ej ihåg märke på siktet) ska bli en julklapp till min man som velar mellan dessa två och ständigt tjatar på mig om hjälp. Jag har ingen aning själv men vill att han ska ha det som är bra och dessa två verkar ju ligga bra i pris? God jul / D
Publicerat December 21, 201015 yr Hej Darre! Jag har själv en x-bolt 308w, och är riktigt nöjd med den! Ångrar inte en sekund att jag köpte den! Sen har en kompis en remington,har skjutit med den,rätt go bössa faktiskt.. Skulle utan tvekan köpa en sådan! Fast fanns ingen sådan i min vapenaffär... Fast de e som sagt ett personligt val, jag stod å valde mellan en blaser å x-bolten. Kom fram till att x-bolten passade mej mer Han blir nöjd vilket val han än gör säger jag då =) //Mvh en nöjd x-bolt ägare!!!!
Publicerat December 21, 201015 yr Burris-siktet är av hygglig kvalité likaså. Om det andra paketet innehåller något billigt skitsikte så spelar det mindre roll om riktmedlet är belyst eller ej..
Publicerat December 21, 201015 yr Burris-siktet är av hygglig kvalité likaså. Om det andra paketet innehåller något billigt skitsikte så spelar det mindre roll om riktmedlet är belyst eller ej.. +1 För att kunna avgöra vilket paket man själv skulle välja så skulle det uppskattas om du tog reda på vilket märke det var på siktet i paket #2.
Publicerat December 21, 201015 yr +1 För att kunna avgöra vilket paket man själv skulle välja så skulle det uppskattas om du tog reda på vilket märke det var på siktet i paket #2. Vi kan nog antaga att siktet är nåt kinajunk. Inte finns det något utrymme för ett belyst sikte med rimlig kvalitet i priset. Men det riktigt intressanta är inte frågeställningen kring studsarpaketen i sig, utan var man hittar en fru som köper vapen till en i julklapp..
Publicerat December 21, 201015 yr Författare hej igen! jag kan försöka ringa vapenaffären i uppsala imorgon och ta reda på vad det var för sikte. men om man tänker rent prestandamässigt och användningsmässigt är dem likvärdiga eller? inte bättre kvalité på den ena eller den andra? ja du, en fru som köper vapen åt dig får du när du tjatar om det jämt och ständigt och enda sättet att få slut på det är att köpa ett... mvh / Darre
Publicerat December 21, 201015 yr hej igen! jag kan försöka ringa vapenaffären i uppsala imorgon och ta reda på vad det var för sikte. Du behöver inte ringa Uppsala affären, det är tämligen välkänt vilka sikten som ingår i paketen där..samt kvalitén.. Satsa på Browningen!!!!! Grejen är att bössorna är i princip likvärdiga eller vad jag ska säga, där snackar vi tycke och smak i hög utsträckning. Burris-siktet ÄR bättre än Shirestone gluggen som sitter på Remingtonbössan och givet det så tja satsa på Browningen. Mvh!
Publicerat December 21, 201015 yr Om det var i Uppsala så är min gissning på att det är ett Olivon-sikte då de gärna slänger med sådana för en struntsumma. *Hipshot hann före*
Publicerat December 21, 201015 yr Mitt vad går också till Olivon. Det har han försökt sälja till mig samt till exakt alla andra som har varit i butiken dom gånger jag har varit där... "Skitbra grejjer vettu, skitbra"... //F
Publicerat December 21, 201015 yr Författare hej igen! många svar! var nog lite otydlig bara när jag skrev; "men om man tänker rent prestandamässigt och användningsmässigt är dem likvärdiga eller? inte bättre kvalité på den ena eller den andra?" jag menade själva gevären då, inte siktet.
Publicerat December 21, 201015 yr jag hade tagit remingtonarn enbart för den mängd aftermarket lull-lull som finns till den prestandamässigt så är dom likvärda iom samma kaliber (min åsikt) hur dom skiljer sej användningsmässigt kan jag inte utala mej om iom jag har bara tallat på x-bolten en kort stund och inte alls på tacticalen sen när det gäller känslan och sånt så är gubben din enda som kan ge ett bra svar på så mitt råd är att skaffa ett presentkort i affären å ge till gubben ist för ett av vapnen då kan han ju själv bilda sej den uppfattningen som behövs för ett bra köp kanske till å med blir ett annat vapen som nyligen har kommit in
Publicerat December 22, 201015 yr Författare hej hej alla morgonglada! jag vet att han tittat på båda vapnen men som alltid så kan han inte bestämma sig vare sig för det ena eller det andra. som jag förstått det så kan man byta sikte (?) och därför kanske det inte spelar så stor roll? vad är "after market"? finns det bara till remington och inte till den andra? Jag har redan köpt ett benstöd som han önskat sig som man ska kunna sätta fast på pipan men det passar väl förmodligen på alla gevär antar jag.
Publicerat December 22, 201015 yr hej hej alla morgonglada! jag vet att han tittat på båda vapnen men som alltid så kan han inte bestämma sig vare sig för det ena eller det andra. som jag förstått det så kan man byta sikte (?) och därför kanske det inte spelar så stor roll? vad är "after market"? finns det bara till remington och inte till den andra? Jag har redan köpt ett benstöd som han önskat sig som man ska kunna sätta fast på pipan men det passar väl förmodligen på alla gevär antar jag. Det är väl bara bra om siktet är så bra att det kan behållas på vapnet och inte behöva bytas ut "imorron" After-market= Grejerna är inte bra nog/läckra från början utan man måste/kan byta ut dem del för del Hoppas nu inte benstödet ska monteras på pipan utan på stocken Ha gott om is i magen när ni diskuterar med Staffan, han kan sälja is till eskimåer..... Raggarö
Publicerat December 22, 201015 yr Ahh fan my bad, han har skiftat från Shitstone till Olonon Skit samma, vidhåller att du ska köra på Browningen.. I princip så spelar vapenvalet ingen roll, det är ett järnrör som hivar iväg en kula mer eller mindre exakt. Det vikiga är siktet och dess fäste och där är jag rätt säker på att Burris smiskar japantuben alla dagar i veckan. Sen detta med after-market.. visst är det kul med lullull men hur många ägnar sig åt att pimpa sin bössa? Tror det är ett fåtal. Självklart man man byta sikte och även Burristuben är väl i bästa fall medioker eller något men den lär väl hålla längre iaf. Skitsvårt, säljaren i Uppsala är ingen lek att handskas med, man måste ha björnkoll på vad man ska ha innan man går in annars går man garanterat därifrån med något som man egentligen inte vill ha. Mvh!
Publicerat December 22, 201015 yr Lugn Hippen, Staffan kan ha hunnit bytt tillbaka till Shitstone igen..... Olivon är ett riktigt Kinesproducerat rackel absolut inte tillverkat i Kanada och de är absolut inte leverantör till Australienska armén och andra floskler som florerat. Det är synd att så många jägare över världen ska behöva dras med undermåliga kikarsikten som säljs i dessa studsarpaket. Shirstone, Olivon och Nikko Stirling för att nämna några Raggarö
Publicerat December 22, 201015 yr Jag har tallat på båda bössorna och båda är likvärdiga. De små skillnader som finns är att jag föredrog Browningens mekanik (känns tigtare) men Remingtonens stock (B:s stock känns lite ricklig/svag) men som sagt, skillnaderna är hårfina.
Publicerat December 22, 201015 yr Vilken modell är Remington Tactical? Är det SPS Tactical? Det måste det väl vara.. /Må
Publicerat December 22, 201015 yr OT tyvärr. Jag vill inte ha ngt dj-a gevär i julklapp. Vill endast ha en stor gul sak med en skopa i den ena ändan
Publicerat December 22, 201015 yr Författare hej på er igen, idag blev det besök till vapenaffären. julklapp beställd, nu ska vi se hur lång tid det tar innan maken fattar varför jag suttit med datorn ovanligt mycket... hi hi!
Publicerat December 22, 201015 yr Säger bara: här har man suttit och velat och lusläst internet om info och var helt inne på en Remington, så blir man ivägdragen och ska titta på bössa, en julkapp! ville bara säga tack till alla er som hjälpte frugan i frågan! Det blev en Browning X-bolt 308 med ett Nikon Fieldmaster 3-9x40 efter mycket tittande och disskuterande med herrn i butiken. Han tyckte dock att jag skulle ha ett annat Nikon (tror det var 1,5-6 x 42) för 2500 kr till men då sprack budgeten... känns som ett helt ok paket för 9900kr allt nytt och monterat! =) GOD JUL på er!!
Publicerat December 22, 201015 yr Jag hade tagit Browningen alla dar i veckan. Tror du blir mycket nöjd. Men inte har du väl fått paketet än? Det är ju fan inte julafton idag
Publicerat December 22, 201015 yr Säger bara: här har man suttit och velat och lusläst internet om info och var helt inne på en Remington, så blir man ivägdragen och ska titta på bössa, en julkapp! ville bara säga tack till alla er som hjälpte frugan i frågan! Det blev en Browning X-bolt 308 med ett Nikon Fieldmaster 3-9x40 efter mycket tittande och disskuterande med herrn i butiken. Han tyckte dock att jag skulle ha ett annat Nikon (tror det var 1,5-6 x 42) för 2500 kr till men då sprack budgeten... känns som ett helt ok paket för 9900kr allt nytt och monterat! =) GOD JUL på er!! Skit också, jag hoppades att det var MIN fru som hade reggat sig på Jaktsidan Vad Uppsalakrämaren anbelangar vände han tvärt utan ett ord när jag en gång frågade honom "OK, då köper jag en Olivion. Men om det visar sig att det inte är samma linser i Olivion som i Helia som du säger, får jag en ny Remington LTR gratis då?" Jag tycker att det borde ju vara rätt enkelt att gå med på om han hade talat sanning
Publicerat December 22, 201015 yr japp handpenningen betald... av frugan! Lyx du kommer bli nöjd! Mvh