Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundförbud

Featured Replies

Publicerat

Hej! Läste det var hundförbud i Stockholms län nu.

Är det inte dags att sätta det i Uppsala län också?

Det är många idioter som inte har förstånd att fatta att det är för mycket snö även här.

Har även hört att representanter hos er bedriver hundjakt trots snöförhållandena som råder.

Borde inte ni föregå med gott exempel kan man tycka?

Mvh

Publicerat

Personligen tycker jag hundförbud är helt onödiga och väldigt trubbiga verktyg. Jägarna själva är de som är bäst skickade att avgöra när det är lämpligt att släppa hund.

För övrigt är det ditt ansvar att konfrontera jägare som i ditt tycke inte sköter sig. Det gäller även "våra" reprsentanter. Har du synpunkter är det bara att ta tag i saken, varken SJF eller Länsstyrelsen kan rensa skogen från idioter.

Publicerat

Personligen tycker jag hundförbud är helt onödiga och väldigt trubbiga verktyg. Jägarna själva är de som är bäst skickade att avgöra när det är lämpligt att släppa hund.

För övrigt är det ditt ansvar att konfrontera jägare som i ditt tycke inte sköter sig. Det gäller även "våra" reprsentanter. Har du synpunkter är det bara att ta tag i saken, varken SJF eller Länsstyrelsen kan rensa skogen från idioter.

Varför infaller aldrig hundförbud hos Norrbotten tex?

Publicerat

Den enda relevanta tolkning jag kan göra är att jägarna norr om Dalälven är kompetenta och ansvarsfulla nog att sköta det där själva... ;)

Hundförbud hör enligt mig till en svunnen tid när rådjursrena stövare inte existerade. Idioter finns, jag vet, men de skiter antagligen i ett hundförbud också...

Publicerat

de kan ju vara så att man vinner större gehör om man påtalar att det inte är helt bra för hunden heller att jaga i kylan vi har nu med eventuella lungödem o annan skit som följd...

kanske bryr sig folk mer om hunden än om uteliggardjuren.

Vad händer om man bryter mot ett förbud utfärdat av LST?

Publicerat

Den enda relevanta tolkning jag kan göra är att jägarna norr om Dalälven är kompetenta och ansvarsfulla nog att sköta det där själva... ;)

Hundförbud hör enligt mig till en svunnen tid när rådjursrena stövare inte existerade. Idioter finns, jag vet, men de skiter antagligen i ett hundförbud också...

Jag ramar in detta inlägg och kan inte annat än hålla med! :wub::lol:

Lite som släppa hunden i viss kyla,vissa skiter i det andra gör det med omsorg..

Publicerat

Men jag kan inte se nödvändigheten att införa hundförbud. Idag var jag ute i Upplands Väsby nordväst om Stockholm. På dom 500ha som jag disponerar är det i skogen mellan 5-15cm snö och på stubben mellan 20-30 cm snö, ingen skare, -4 och dikena var öppna i skogen. Foder finns både i skog och på dom foderplatser som jag har lagt ut på.

Inte fan behövs ett hund då. Det var nog lite förhastat det där i stockholms län. Och när man ringer och söker ansvarig person så är dom såklart åter på nyåret.

Vad kan SJF göra åt detta, kan ni påverka på något sätt????

CC

Publicerat

Så här mycket snö var det där vi jagar när hundförbudet infördes. :wacko: ( I södermanland)

post-2573-0-95265900-1293635600_thumb.jp

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.