Publicerat December 22, 201015 yr Andra året i rad då hundjakten slutar innan Jul, var är den berömda växthus effekten ? Tycker för min del att växthus effekten är klart överreklamerad . //Lasse D
Publicerat December 22, 201015 yr Författare Tycker för min del att växthus effekten är klart överreklamerad . //Lasse D Just nu kan jag bara hålla med
Publicerat December 22, 201015 yr Tråkigt men helt klart förståligt och väntat. Kanske blir agility med Taxen nu istället?
Publicerat December 22, 201015 yr Nääää fy fan :( Men vad kunda man vänta sig mu när de kommer 20-30 cm till i helgen
Publicerat December 22, 201015 yr Jaha, då får man dreva för hand då. Tycker inte äns man ska göra de....
Publicerat December 22, 201015 yr Man känner sig snart mer som en bonde än jägare Lite jakt och mycket matning av djuret... + någon form av skyddsjakt på svaga individer som ändå inte kommer att klara vintern
Publicerat December 22, 201015 yr Lite upplysningsvis är det sett över hela året man mäter för växthuseffekten och snittet har ändå gått upp. En av effekterna som har omtalats är att vi kan få kallare vintrar inledningsvis.
Publicerat December 22, 201015 yr Tycker inte äns man ska göra de.... Håller med. Förra året var hjortarna så trötta att jag på 1 timme smög in på under 10 meter på 4 olika individer. (Observera att jag inte är någon supersmygare eller har en massa tålamod för det men hjortarna var så slitna.) Tyckte bannemig synd om dem då för man riktigt såg hur de led. Ca 1/3 av stammen på Nämdö gick åt men årets individer har såhär långt haft större slaktvikt så de har under sommaren haft mer tillgång till mat (mindre konkurrens) och beredskapen för utfodring är 10 ggr bättre i år. Synd bara att man inte kunde spendera dessa dagar med att släppa taxen där ute...
Publicerat December 22, 201015 yr Jäkligt trist för sådana som Jensa Ja va fan!! Det är 30 cm här och ingen tjäle.. hur mycket som helst för djuren att äta på vallarna... En månadslön mindre Det varierar ju en hel del på snömängden i länet så det där tycker jag var åt helvete för tidigt!! i Nyköpingstrakten förstår jag där vi hade lårdjupt men utanför Strängnäs förra veckan såg man halva stubben på åkern... ca 10 cm Det måste väl vara bättre att var och en bestämmer...