Publicerat December 22, 201015 yr Hej på Er Alla! Gled in på ett bananskal till Er sida och blev genast medlem. Själv blir jag en Rookie inom jakt till våren! Går jakt examen här i Överkalix och skjut testen blir inte förrän våren 2011. Dock har "hjärn - tvättning" redan pågått ett tag med bland annat en gubbe här som har jakt erfarenhet på snart 25 år samt galna jakt vänner. Två stövare har vi just nu här hemma- båda inriktade på harjakt. För mig blir det aktuellt med älg,hare-och fågel. Jag frågade min lärare första lektionen om vad han anser är rätt att gå efter (han hade själv 45 års erfarenhet) By the book eller.......? Han gav mig en blick,ett leende och en blink....det sa det mesta ...lol. Det skall bli kul iallafall att börja jaga nästa höst. Ewa
Publicerat December 22, 201015 yr då måste du ju känna Hans Eliasson från överkalix, han jagar mycket hare fast med beagle
Publicerat December 22, 201015 yr Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum! Säg mig... glasen på din avatar, har du graverat dom själv? Lägg gärna in bilder på sånt du gjort under "Hantverk"
Publicerat December 22, 201015 yr Varmt välkommen hit. Här kommer du att trivas Alltid roligt med jagande kvinnor. Jakt är en livsstil oavsett kön. Det värmer i jägarhjärtat varje gång jag ser en kvinna bli medlem!
Publicerat December 22, 201015 yr Hej på Er Alla! Gled in på ett bananskal till Er sida och blev genast medlem. Själv blir jag en Rookie inom jakt till våren! Går jakt examen här i Överkalix och skjut testen blir inte förrän våren 2011. Dock har "hjärn - tvättning" redan pågått ett tag med bland annat en gubbe här som har jakt erfarenhet på snart 25 år samt galna jakt vänner. Två stövare har vi just nu här hemma- båda inriktade på harjakt. För mig blir det aktuellt med älg,hare-och fågel. Jag frågade min lärare första lektionen om vad han anser är rätt att gå efter (han hade själv 45 års erfarenhet) By the book eller.......? Han gav mig en blick,ett leende och en blink....det sa det mesta ...lol. Det skall bli kul iallafall att börja jaga nästa höst. Ewa Hej och välkommen!
Publicerat December 22, 201015 yr Författare då måste du ju känna Hans Eliasson från överkalix, han jagar mycket hare fast med beagle Ah, Ingen jag känner igen - bott i Överkalix bara sen 1 juli i år men säkerligen känner dem redan apan så att säga. Nä har inte hört att någon Hans med Beagle jagar här .....men av ren nyfikenhet skall jag snoka fram vem detta kan vara.....en person känner jag dock till med Beagles är i Gyljen kan det vara han mån tro!??
Publicerat December 22, 201015 yr Författare Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum! Säg mig... glasen på din avatar, har du graverat dom själv? Lägg gärna in bilder på sånt du gjort under "Hantverk" Jojomen allt med graveringen är det jag som har gjort!
Publicerat December 22, 201015 yr Författare Varmt välkommen hit. Här kommer du att trivas Alltid roligt med jagande kvinnor. Jakt är en livsstil oavsett kön. Det värmer i jägarhjärtat varje gång jag ser en kvinna bli medlem! TACKAR LOL jomenvisst eller hur......mindre grabbsnack i skogen då...hahaha visst visst..... Livstil ? Jo det är mer än sant det där.....Nu börjar gubbarna hjärntvätta mig här om vilken hund jag ABSOLUT måste ha som egen jakthund. Stövare säger den andra...Gråhund den tredje...Och jag vill inte ha nån av dem....den ene tokig ras den andra tråkig.....nä jag skall suga lite mer på det där innan jag bestämmer mig....
Publicerat December 22, 201015 yr Ah, Ingen jag känner igen - bott i Överkalix bara sen 1 juli i år men säkerligen känner dem redan apan så att säga. Nä har inte hört att någon Hans med Beagle jagar här .....men av ren nyfikenhet skall jag snoka fram vem detta kan vara.....en person känner jag dock till med Beagles är i Gyljen kan det vara han mån tro!?? Jajamensan det är han jag tänker på! gyljen, överkalix.. its all the same
Publicerat December 22, 201015 yr Författare Jajamensan det är han jag tänker på! gyljen, överkalix.. its all the same ah ok. nej personligen känner jag honom inte men hans fru och jag hade lite affärer i somras.... de har ju ett företag ihop tror jag.... Men då vet jag
Publicerat December 22, 201015 yr Författare Hej & välkommen hit! 5 mil söder om Ökx och jagar i Bondersbyn. Tackar