Publicerat December 22, 201015 yr Tjena, Har hittat denna kikare som är extremt billig med tanke på min ekonomi (1050kr/mån). Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av denna? Är den duglig? Hade tänkt att ha en sån kikare för longrangeskytte som jag ska börja med inom kort. Behöver lite mer förstoring är vad jag har nu så detta verkar ju kanon + att den har milldots för att lätt räkna ut avstånd m.m. Mvh
Publicerat December 22, 201015 yr Äkta Kinajunk, säljs för 70 - 100 dollars på WalMart. Kostar väl 70 dollar/10st för importören..... Köp ett Bushnell Elite 3200 10x40, även om du inte lyckas få tag på något Mil/Mil i Sverige så finns det ju med 1/4 MOA. Allt är bättre än att köpa junk och sedan se ljuset. Raggarö
Publicerat December 22, 201015 yr Bättre att spara dina 1050 kr i några månader och köp en bättre begagnad kikare. får en bra kikare för 3000 på begg marknaden kolla blocket köp och sälj på robsoft så hittar du nog nåt av bättre kvalité mvh
Publicerat December 23, 201015 yr Bättre att spara dina 1050 kr i några månader och köp en bättre begagnad kikare. får en bra kikare för 3000 på begg marknaden kolla blocket köp och sälj på robsoft så hittar du nog nåt av bättre kvalité mvh +1
Publicerat December 23, 201015 yr Författare Tackar då vet jag hur det ligger till. Jag fick ett erbjudande för 549kr inkl frakt på den och tänkte att det kunde vara värt att testa! Mvh
Publicerat December 27, 201015 yr Författare Den modellen kan EVENTUELLT vara skottfast på en 22lr. Så nej. Inte ens värt att testa då...
Publicerat December 27, 201015 yr Inte ens värt att testa då... Nej jag skulle inte råda dig till att använda den på din 30-06 som jag förmodar att du tänkt använda. Om du har intresse för långhålls skytte så stressa inte fram det då denna glugg kan förstöra så mycket för ditt långhålls skytte så att du lägger av med det och det vore ju synd. spara lite pengar och köp en ordentlig tub som förtjänar namnet på bössan som du ska använda till långhållsskytte. Stressa inte fram,utan gå lugnt framåt mot en rolig hobby som lönar sig både på bana och på den kommande jakten mvh daddy
Publicerat December 28, 201015 yr Författare Nej jag skulle inte råda dig till att använda den på din 30-06 som jag förmodar att du tänkt använda. Om du har intresse för långhålls skytte så stressa inte fram det då denna glugg kan förstöra så mycket för ditt långhålls skytte så att du lägger av med det och det vore ju synd. spara lite pengar och köp en ordentlig tub som förtjänar namnet på bössan som du ska använda till långhållsskytte. Stressa inte fram,utan gå lugnt framåt mot en rolig hobby som lönar sig både på bana och på den kommande jakten mvh daddy Härligt! Får nöja mig med min Meopta 3-12x50 sålänge. Det enda jag saknar är verkligen rattarna för enkel justering. Hoppas det finns något folk i Linköping/Norrköping som också är intresserade av detta så blir det ännu roligare! Kom på att jag skulle kunna sälja mitt nuvarande kikarsikte och köpa ett bushnell elite 4200 istället! Skulle inte sitta helt fel. Mvh