Publicerat December 23, 201015 yr Perfekt, det kommer vara några nybörjare med. Så det behövs några som närvarar vid översiktsjakt, jag har blivit tilldelad en Sara på mina pass. Hoppas bara vädret blir lite mildare än dom senaste dagarna. Vi har sagt en smärtgräns på -12 grader...
Publicerat December 23, 201015 yr låter som de blir en toppen dag, kan ställa upp som skytt om de behövs några fler passare
Publicerat December 26, 201015 yr Författare Det blev en bra dag. Ca fem minusgrader, men lite blåsigt. Vi såg inga djur inom skotthåll, men några hjortar på drygt 500 meters håll. Det small skott lite här o var, så vi satt väl mitt i händelsernas centrum. Men inga djur vågade sig fram till vårat torn som var bestyckat med två studsarförsedda jägare. Det kan man väl förstå... Och som vanligt är det bra med en Jeep. En lossdragen Nissan Terrano och tre hemsläpade hjortar... http://jeepetorp.blogg.se/2010/december/spud-the-game-retriever.html
Publicerat December 26, 201015 yr Jag var sååå nära att anmäla mig som frivillig uppsiktsjägareövervakare, eller vad det kan heta. Men latheten tog överhanden och jag landade på hemmamarken i stället - sköt en älgkalv dock!