Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

God jul

Featured Replies

Publicerat

God jul mina vänner o ett gott nytt kommande år. Sätter ut lite förhandsvisning på valross bete kniven jag håller på med. Inte riktigt färdigt än då allt ska poleras mera. För övrigt den sista kniven jag gör på det här viset då det är för mycket jobb.

mvh Kimmo Lilja

ett-92.jpg

tv-91.jpg

tre-70.jpg

fyra-57.jpg

Publicerat

Har du skulpterat (slipat & karvat) den själv?

Om så är fallet är du sjukt talangfull!!!

Kan bli hur snygg som helst med en slira av renskinn med pälsen kvar! (eller kanske sälskinn?)

Grym julkniv hur som haver!!!

Publicerat
  • Författare

Donat o styrt alldeles för mycket. Blir inte en gång till...

Tackar :-)

mvh Kimmo

Publicerat

Nu får du sluta Kimmo!:o

Man får ju ett sådant habegär av ditt otroligt fina hantverk så det inte finns ord för det!:rolleyes::D

Otroligt snyggt Kimmo!:D

God Jul på dig och fam.!:D

Publicerat

Imponerande.

Publicerat

Helt enkelt världsklass...

Men det där med att skulptera fram figurer är ju inte så svårt, om man ser det på rätt sätt. Bilden finns ju där från första början, konstnären ska ju bara mejsla bort det som inte ska vara kvar... :rolleyes:

Publicerat

WOW! Du e fan inte dålig, du, Kimmo! Inte nog med att du behärskar alla möjliga konstarter, men du gör det så forbannat fort också! Har du knyckt Mrs. Weasleys trollspö? Det går ju som en dans det som ska göras hos henne så jag tänkte kanske...nåja. :lol:

Otroligt fint arbete, som vanligt, Kimmo. Ser ut till att det kan vara en skink-kniv? :)

God Jul! Och passa fingrarna! ;)

Publicerat
  • Författare

Tackar mina vänner för mig har ni alla blivit det efter all tid vi språkat här på forumet. Ta hand om er själva och era familjer. Idag är en sådan dag man lutar sig bakåt och njuter av all värme som finns omkring. Känslan när ungarna öppnar sina paket och deras glädje som smittar av sig hos alla som är närvarande är ju för häftigt. Äääsh, nu får jag sluta, börjar bli lite väl poetiskt men ni förstår nog vad jag menar.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Tjena kimmo

grymt snyggt arbete :)

önskar dig och familjen en riktigt god jul

/Jocke

Publicerat

Riktigt bra hantverk Kimmo, väldigt fint skulpterat måste jag säga! Fast nu vill man se hur den blir som färdig!

God Jul & Gott Nytt År!

/m

Publicerat
  • Författare

Tackar . :-)

Den andra valross biten ska bli en mer traditionell skaft med några snygga mellan lägg. Blir också garanterat en kniv ingen annan har :-)

Publicerat

Bara instämma i kören. Du är sjukt duktig :)

God Jul på er allihop!

Publicerat

God Jul på er allihopa. :D

Mycket imponerande Kimmo du har en riktig konstnärs ådra i dej.

Seved

Publicerat

Tackar . :-)

Den andra valross biten ska bli en mer traditionell skaft med några snygga mellan lägg. Blir också garanterat en kniv ingen annan har :-)

Men älskade vän, det är alltid så! ^_^ Det är ju det som är så fantastiskt. :)

Min kniv har använts vid paket öppning idag. Min systerson behövde skära mycket i paketen - för nöjes skull, sa han. :D 10 år gammal...

Publicerat

Finner inga ord Kimmo ( kan bero på whiskeyn)

Sjukt är vad det är, inte en kniv i skogen men ett hantverk som visar vilken estet du är.

Publicerat

Vilket imponreande jobb Kimmo

Publicerat

Helt otroligt duktig är du !!

och helt klart tar man den med ut i skogen.. tänka bara på älg jakten drar fram den fina kniven o skall börja flå.. haha de andra gubbarna o gummorna kommer o tappa hakan :lol:

en riktigt god jul till dig Kimmo och givet vis till alla andra :wub: :wub: :wub:

MVH

Eas

Publicerat
  • Författare

Tack ska ni ha . Shamani, var rädd om pöjkens fingrar :);) Å andra sidan är det bra att börja lära sig i tid.

Publicerat

Tack ska ni ha . Shamani, var rädd om pöjkens fingrar :);) Å andra sidan är det bra att börja lära sig i tid.

Vid ett tillfälle såg jag att han skar med eggen uppåt... :o Tur att det fanns ett litet parerskydd samt att jag var uppmärksam så jag kunde be honom vända på den. Hade ju inte varit så kul med sjukresa på julafton. Men det gick bra. Åtminstone denna gången. :P

Publicerat

Wow! Vad snyggt. Otroligt vad duktig du är.

Vill du ta lite av min "tummen mitt i handen" och jag får lite av din talang? ;)