Publicerat December 24, 201015 yr Vilken julklapp. Nya gjutblocket från MP-Moulds har kommit. Tre olika varianter ur samma block tack vare utbytbara nosdelar. Vänster rund hålspets 351 grains med gascheck Mitten pentagonal hålspets 355 grains med gascheck Höger 375 grains flatnos 8,2 mm. Det är en fröjd att gjuta med ett mässingsblock :D Blyström
Publicerat December 24, 201015 yr Författare Fränt ! Kosta mucho eller ? Nada. 757 Sek levererat. MP-moulds är min nya hovleverantör Blyström
Publicerat December 25, 201015 yr Nada. 757 Sek levererat. MP-moulds är min nya hovleverantör Blyström Bara 757 kr Det var billigt !
Publicerat December 25, 201015 yr jag har sökt ett sådant block länge med en stor hålspets. är det till en 44 cal? vart har du köpt blocket?
Publicerat December 25, 201015 yr Författare jag har sökt ett sådant block länge med en stor hålspets. är det till en 44 cal? vart har du köpt blocket? Det är cal. .462. Blocket kommer från ett groupbuy på Cast Bullits. http://castboolits.gunloads.com/showthread.php?t=56245 //Blyström
Publicerat Januari 26, 201115 yr Det är en fröjd att gjuta med ett mässingsblock :D Blyström Finns det inte risk att blyet legerar till mässingsblocket? Vad krävs för behandling av blocket innan gjutning?
Publicerat Januari 27, 201115 yr Kan inget om kulgjutning, men vet att rent bly har en smältpunkt vid ca 330 grader C och mässing mellan 900-1000 grader C så de skall inte vara någon fara att de smälter ihop med varandra skulle jag tro
Publicerat Januari 27, 201115 yr Författare Japp, Hjalmarsson har rätt, ingen behandling behövs innan gjutning. //Blyström
Publicerat Januari 29, 201115 yr Bara en fundering. Det går ju alldeles utmärkt att mjuklöda koppar och mässinglegeringar med tenn/bly blandningar. Jag har gjort dysor till att gjuta hagel i mässing och det gick inget vidare.
Publicerat April 24, 201115 yr Nada. 757 Sek levererat. MP-moulds är min nya hovleverantör Blyström Mihec är även min hovleverantör. Fantastiska block!