Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bo Östergren

Featured Replies

Publicerat

Någon som vet hur lång leveranstid det är på Bo Östergrens Skidor?? Nu är jag less!!! Sistsvängen jag var ut insåg jag att det finns verkligen inte några andra skidor som funkar i denna extrema pudersnö!! Tegnsnässkidan är ju som u-båtar...man kliar ju i lingonrisen konstant även fast det är 50 cm snö!! :angry:

Publicerat

Någon som vet hur lång leveranstid det är på Bo Östergrens Skidor?? Nu är jag less!!! Sistsvängen jag var ut insåg jag att det finns verkligen inte några andra skidor som funkar i denna extrema pudersnö!! Tegnsnässkidan är ju som u-båtar...man kliar ju i lingonrisen konstant även fast det är 50 cm snö!! :angry:

Har du provat styltor?

Publicerat
  • Författare

Har du provat styltor?

Blir lite väl höga knälyft när man ska förflytta sig.... :rolleyes::wacko:
Publicerat

Du kan nog räkna med runt 6månaders beställningstid så skynda och ring så har du dem lämpligt till midsommarfirandet :lol:

Publicerat
  • Författare

Du kan nog räkna med runt 6månaders beställningstid så skynda och ring så har du dem lämpligt till midsommarfirandet :lol:

Du har så rätt...ringde och pratade med honom igår, han skulle kunna leverera under våren. Så jag beställde ett par och får väl finåka först till nästa vinter...nåja, den som väntar på nå´t gott... :wub:

• 1 month later...
Publicerat

Träffa Bo igår på jokkmokks marknad..

Han har bra många tips hur man ska fixa bästa ur skidorna..Ta och be han skriva ner dessa tips om få bästa möjliga ur skidan i klabbföre bla..

Han tillverkar ca 100 skidor per år och dom är grymt välgjorda..

post-1234-0-03334600-1296994673_thumb.jp

post-1234-0-05409400-1296994745_thumb.jp

post-1234-0-45812000-1296994819_thumb.jp

Publicerat

Jag hann åka några veckor på mina underbara skidor för toppjakt :wub:

Upplever dem inte det minsta klumpiga då man åker mest öppet och lite kupering men helvete vad dem bär och när man väl sjunker igenom är dem så långa och mjuka att spetsarna aldrig går under snön. Man behöver aldrig lyfta dessa skidor vilket känns smått overkligt i det före som nu råder, men nu är det slut på toppjakten och dessa skidor blir nog inte använda mera för till mårdjakten är dem för klumpiga även lojakten blir nog med mindre skidor men slapp man skravelbranterna skulle man nog kunna träa lon med dessa i riktigt lösföre.

Publicerat

Själv anser jag 3meter+ blir klumpigt för mig iaf, jag har nog samma nytta med 240cm skidor då man är lättviktare.

Men dom är något helt annat,dessa är juh inte massproducerat på samma sätt och läggs ner snickarglädje för få resultat i varje skida,sånt gillar jag..

Till rentoppfågel tror jag inget slår dessa skidor,och får man till och fästvalla tror jag nog dessa tar sig sjukligt bra,grannen har sådana 320cm tror jag och han gillar dom skarpt efter 20 års tegnäs användning..

Publicerat

Såg skidorna på Jokkmokks marknad jag med. Blev aningen kär i dem. Dock lite väl långa kan jag tycka till allroundjakt men för en 0,1 tonnare som jag kanske man skulle "investera"? :rolleyes:

Publicerat

Dom är helt överlägsna allt annat :wub: . Har prövat olskogen och tegsnäsare men efter en topptur med en kompis som hade ett par Östergrenare beställde jag med ett par när vi kom tillbaka till bilen. Han spårade första biten till vi delade på oss och med olskogen sjönk jag 5-10cm i hans spår medan han flöt på snön :angry: . Sen när vi delat på oss så sökte han av dubbelt så mycket mark för jag gick som en ubåt :angry: . Men jag har haft mina i 4år nu och ska beställa ett par kortare och bredare så man kan åka i alla förhållanden :D .

• 2 weeks later...
Publicerat

Dom är helt överlägsna allt annat :wub: . Har prövat olskogen och tegsnäsare men efter en topptur med en kompis som hade ett par Östergrenare beställde jag med ett par när vi kom tillbaka till bilen. Han spårade första biten till vi delade på oss och med olskogen sjönk jag 5-10cm i hans spår medan han flöt på snön :angry: . Sen när vi delat på oss så sökte han av dubbelt så mycket mark för jag gick som en ubåt :angry: . Men jag har haft mina i 4år nu och ska beställa ett par kortare och bredare så man kan åka i alla förhållanden :D .

Jag är helt lyrisk!, lånade kompisens Östergrenare och tog en kilometerrunda i djupsnön. Jag kan inte komma ihåg när jag sist fick en sådan härlig känsla i kroppen.

Man är inte riktigt van att befinna sig så högt i snötäcket. 10 minuter efter jag kom in från turen hade jag gjort en beställning.

Skidorna jag provade var 280 cm långa och 10 cm breda. Vilket även mina kommer att bli, passar bäst till min användning.

Fast hade jag gått mer i flackare(öppen) terräng så hade det nog blivit 330/10.

Rålle!, vilken storlek har du på dina och vad ska ditt nästa par bli?

Publicerat

Vilken prisklass rör man sig i när man talar om dessa skidor?

Publicerat

Vilken prisklass rör man sig i när man talar om dessa skidor?

Mellan 3500 och 4000, verkade det ligga.

Publicerat

Jag är helt lyrisk!, lånade kompisens Östergrenare och tog en kilometerrunda i djupsnön. Jag kan inte komma ihåg när jag sist fick en sådan härlig känsla i kroppen.

Man är inte riktigt van att befinna sig så högt i snötäcket. 10 minuter efter jag kom in från turen hade jag gjort en beställning.

Skidorna jag provade var 280 cm långa och 10 cm breda. Vilket även mina kommer att bli, passar bäst till min användning.

Fast hade jag gått mer i flackare(öppen) terräng så hade det nog blivit 330/10.

Rålle!, vilken storlek har du på dina och vad ska ditt nästa par bli?

Mina är 330/8 långa fast lätta. Ska bli ett par 230/12 så det går lättare att vända om man snarar räv och det är snårigt och jävligt.