Publicerat December 25, 201015 yr Är det någon som har erfarenhet av tikka t3 varmint 308w? Har beställt en ny nu så hoppas man får den så fort som möjligt
Publicerat December 26, 201015 yr Är det någon som har erfarenhet av tikka t3 varmint 308w? Har beställt en ny nu så hoppas man får den så fort som möjligt Jag har en sen ca 3-4 år tillbaka, funkar skitbra med bänkskytteprecision. Nu för toppjakten så använder jag lapua trainer 8.0 gram och plundrade kronhylsor laddade med norma 1211 håller en enkrona på 200m.
Publicerat Januari 4, 201115 yr Författare Jag har en sen ca 3-4 år tillbaka, funkar skitbra med bänkskytteprecision. Nu för toppjakten så använder jag lapua trainer 8.0 gram och plundrade kronhylsor laddade med norma 1211 håller en enkrona på 200m. låter ju fint! funderar om man ska prova lapua scenar 10,85 och 12g kulor, vad tror du om de?
Publicerat Januari 4, 201115 yr låter ju fint! funderar om man ska prova lapua scenar 10,85 och 12g kulor, vad tror du om de? härligt! har själv en och är väldigt nöjd. beställde du korta eller långa pipan? jag kör med lapua scenar 10g till toppjakten.
Publicerat Januari 5, 201115 yr Tja!! Det är bara att testa Scenar, men det gick inte så bra för mig med dessa sköt nån tjäder och orre med bra resultat men några sprängdes och det är ju inte så kul när man skidrat en hel dag och får ett läge och det är bara skinnet kvar när man kommer fram. Lapua 8:a grammaren är i mina ögon en skitbra kula. det är bara att testa.
Publicerat Januari 6, 201115 yr Författare härligt! har själv en och är väldigt nöjd. beställde du korta eller långa pipan? jag kör med lapua scenar 10g till toppjakten. okej, det är den långa pipan
Publicerat Januari 6, 201115 yr Författare Tja!! Det är bara att testa Scenar, men det gick inte så bra för mig med dessa sköt nån tjäder och orre med bra resultat men några sprängdes och det är ju inte så kul när man skidrat en hel dag och får ett läge och det är bara skinnet kvar när man kommer fram. Lapua 8:a grammaren är i mina ögon en skitbra kula. det är bara att testa. det lät ju lustigt, för farsan skjuter med 12g lapua scenar på orre och tjäder och det blir bara ett runt hål rakt igenom:) Men då är laddningen på 40gr bara. Bössan är en ssg 308, och dom ramlar för smällen på dryga 200 fint!