Publicerat December 27, 201015 yr Kört med Härkilas Lappmarksbyxa i 14år och nu har de visst gett upp i ett par sömmar och de är lite för tunga i början på säsongen, någon som provat andra modeller och har lite tips och råd. rörlighet och slitstyrka de ska klara några säsonger.
Publicerat December 27, 201015 yr Kört med Härkilas Lappmarksbyxa i 14år och nu har de visst gett upp i ett par sömmar och de är lite för tunga i början på säsongen, någon som provat andra modeller och har lite tips och råd. rörlighet och slitstyrka de ska klara några säsonger. Pertan du har ju själv märkt vilken kvalite härkilas kläder har. Satsa på ett par pro hunter eller couger denna gång. Använder båda dessa och dom fungerar hur bra som helst.
Publicerat December 27, 201015 yr Författare Pertan du har ju själv märkt vilken kvalite härkilas kläder har. Satsa på ett par pro hunter eller couger denna gång. Använder båda dessa och dom fungerar hur bra som helst. Riktigt bra kvalite ska kolla in dessa modeller! Tack Kolja!
Publicerat December 27, 201015 yr http://www.cress.se/ Har deras jakt fritidsbyxa. Lindrigt sagt helnöjd, men om det är en membranbyxa du söker så är svaret Härkila, precis som Kolja skriver.
Publicerat December 27, 201015 yr Pertan du har ju själv märkt vilken kvalite härkilas kläder har. Satsa på ett par pro hunter eller couger denna gång. Använder båda dessa och dom fungerar hur bra som helst. Valde också prohunter sist och är nöjd, har ett par lappmarksbyxor kvar dock då dom är lite tjockare för vinterjakt.
Publicerat December 27, 201015 yr funderar själv på ett par nya byxor då jag inte är riktigt nöjd med jahti jakts byxor. funderar på ett par av dom som Kolja nämnde
Publicerat December 27, 201015 yr Pertan kolla också på racon byxorna, även dom är kanon. Vill man ha hängslen med knappar så är dom ett bättre val än couger. Aningen tjockare dock, grymt tysta även.
Publicerat December 27, 201015 yr Författare Jag får åka och kolla, men det står mellan Racon, Couger o Prohunter, skinnbrallor går bort då jag vill kunna göra en rush i skogen så tror jag de blir för tröga. Tack för alla svar, tror vi jagar på ungefär samma sätt sen får vi se vad jag trivs bäst i, jag ska inte köpa alla tre tror jag
Publicerat December 27, 201015 yr jag har också införskaffat nya jaktkläder. Åt fan med jahti jakt. Det är pappas gamla pinewood byxor och så har jag köpt en gore-tex jacka av ngt finskt märke. handlarn rekommenderade den.
Publicerat December 28, 201015 yr skinnbrallor går bort då jag vill kunna göra en rush i skogen så tror jag de blir för tröga. Nu är jag inte riktigt med på hur du menar. Skulle det vara svårare att springa i läderbyxor? Kan tänka mig att lite tjockare läder kan göra det svårt, men de passare som sett mig ha bråttom i skogen intygar nog att det går alldeles utmärkt att springa fort i skinnbyxor.
Publicerat December 28, 201015 yr Författare Nu är jag inte riktigt med på hur du menar. Skulle det vara svårare att springa i läderbyxor? Kan tänka mig att lite tjockare läder kan göra det svårt, men de passare som sett mig ha bråttom i skogen intygar nog att det går alldeles utmärkt att springa fort i skinnbyxor. Vi får göra ett praktiskt försök någon gång
Publicerat December 28, 201015 yr Jag använder Runnarköp Toledo, Byxa Light byxor och är hel nöjd Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 29, 201015 yr Jag kommer alldrig jaga i annat än skinnbyxor.. Tröga.. tja jag är narturligt trög så de kan kvitta Membranbyxor går fetbort för mig. De håller lixom alldrig tätt.. Nu går jag ju nästan alldrig runt ett hinder utan mer rakt igenom o törne och annat stixigt sticker hål på membranbyxor typ direkt.. Resultatet blir att man nästan alltid är blöt om knäna. Skibrallor håller längre men måste ju skötas o smörjas in nån gång... vilket inte är min grej heller... egentligen.. så jag är ofta blöt om knäna ändå.... Hmm... nä jag hade nog inte så mycket o tillföra tråden
Publicerat December 29, 201015 yr Kan tillägga att jag tidigare i vintras kröp på en frusen sjö med 3cm slask utan att bli det minsta blöt om knäna. Att jag sedan gick ned mig och självmant stod kvar i vattnet i 10 minuter är högst självförvållat, men skinnbyxorna fungerar då verkligen som en våtdräkt och gör att du inte fryser alls lika mycket som du skulle gjort med membranbyxor. Samma byxor räddade mig i våras så jag kantrade i en fors nära fjällen i vilda västerdalarna och då också tvangs stanna i vattnet för att rädda utrustning och kanot.
Publicerat December 29, 201015 yr Jag kommer alldrig jaga i annat än skinnbyxor.. Tröga.. tja jag är narturligt trög så de kan kvitta Membranbyxor går fetbort för mig. De håller lixom alldrig tätt.. Nu går jag ju nästan alldrig runt ett hinder utan mer rakt igenom o törne och annat stixigt sticker hål på membranbyxor typ direkt.. Resultatet blir att man nästan alltid är blöt om knäna. Skibrallor håller längre men måste ju skötas o smörjas in nån gång... vilket inte är min grej heller... egentligen.. så jag är ofta blöt om knäna ändå.... Hmm... nä jag hade nog inte så mycket o tillföra tråden låter lite som mig de där, varför gå runt när de bli närmre att gå rakt igenom, så man kanske skulle satsa på ett par skinnbrallor o ha dom under höstens hund jakter, då man måste kors en del diken o mossar o igeom sly och täta planteringar, men när jag purschar eller vak jagar samt under vintern har jag alltid cammo kläder för att undvika onödiga störnigar när man smyger på bocken i dikes kanter eller genom byaran som finns på markerna.
Publicerat Januari 23, 201115 yr Kört med Härkilas Lappmarksbyxa i 14år och nu har de visst gett upp i ett par sömmar och de är lite för tunga i början på säsongen, någon som provat andra modeller och har lite tips och råd. rörlighet och slitstyrka de ska klara några säsonger. Jag kan rekommendera: http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17080&plats_id=1359 grym kvalité och de absolut skönaste byxorna jag någonsin ägt. Bra funktionella fickor och riktigt starkt tyg. Bra pris också
Publicerat Januari 25, 201115 yr Har kört med itabs field byxer samt flera, men dem höll knappt en höst tålde inte inte slåne o skit.... Använder nu mera Pfanners jaktbyxer, grym kvalitet och sköna!
Publicerat Januari 25, 201115 yr Kört med skinnbyxor nu i 6 år och som hundförare så kommer jag aldrig byta, dom står imot väta och annat som tygbyxor inte klarar av.Enda gången jag kantänka mej o ha annat är på augustijakten då dom har en tendens o bli lite varma.Funderar på ett par cugar byxor då jag har den jackan och är fruktansvärt nöjd med denna