Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Visa nytt innehåll/Senast skapade ämnen

Featured Replies

Publicerat

Brukar surfa in till huvudsidan för forumet och där finns nu den lilla fliken med 'Senast skapade ämnen', såg ett ämne där igår kväll jag tänkte läsa. Vanemänniska som jag är så tröck jag på 'Visa nytt innehåll' och tänkte att jag går igenom där till den och andra ämnen jag vill läsa. Den rubriken dök inte upp där så vitt jag kunde se. Gick tillbaka till huvudsidan och kollade tiden och såg att den borde finnas med på listan. Försökte flera gånger men den dök inte upp. Tillslut så fick jag helt enkelt gå genom huvudsidan till ämnet. Senare på kvällen, kanske 30-40 minuter efter så dök den upp på listan när jag tröck på 'Visa nytt innehåll', den hade dock fortfarande noll svar.

Så vad jag egentligen undrar är om det

A) Är ett känt fel?

C) Är ett okänt men fullt möjligt fel?

D) Är ett fel orsakat av en sen söndagskväll med fotboll följt att ett tidigt tåg till Kiruna på måndag morgon? Men jag tycker jag borde ha sett ämnet ändå eftersom jag läste igenom listan flera gånger samt kollade extra noga i listan vart den borde ha varit baserat på tiden. Hade jag varit smart hade jag tagit en skärmdump, men hade jag varit smart hade jag varit ledig och ute och jagat, inte sittande vid datorn under mellandagarna.

Publicerat
  • Författare

Såg även att det var en liten fördröjning innan den här dök upp, fast mera i stil med 45-60 sekunder. Är det pga av den nya sökmotorn?

Publicerat

Brukar surfa in till huvudsidan för forumet och där finns nu den lilla fliken med 'Senast skapade ämnen', såg ett ämne där igår kväll jag tänkte läsa. Vanemänniska som jag är så tröck jag på 'Visa nytt innehåll' och tänkte att jag går igenom där till den och andra ämnen jag vill läsa. Den rubriken dök inte upp där så vitt jag kunde se. Gick tillbaka till huvudsidan och kollade tiden och såg att den borde finnas med på listan. Försökte flera gånger men den dök inte upp. Tillslut så fick jag helt enkelt gå genom huvudsidan till ämnet. Senare på kvällen, kanske 30-40 minuter efter så dök den upp på listan när jag tröck på 'Visa nytt innehåll', den hade dock fortfarande noll svar.

Så vad jag egentligen undrar är om det

A) Är ett känt fel?

C) Är ett okänt men fullt möjligt fel?

D) Är ett fel orsakat av en sen söndagskväll med fotboll följt att ett tidigt tåg till Kiruna på måndag morgon? Men jag tycker jag borde ha sett ämnet ändå eftersom jag läste igenom listan flera gånger samt kollade extra noga i listan vart den borde ha varit baserat på tiden. Hade jag varit smart hade jag tagit en skärmdump, men hade jag varit smart hade jag varit ledig och ute och jagat, inte sittande vid datorn under mellandagarna.

Hej

Det är inget fel alls, sökfunktionen ÄR sådan att det kan ta upp till 10minuter innan ett nytt inlägg finns med under "Visa nytt innehåll"

Alltså en ren biprodukt av den nya sökfunktionen.

//Niclas Lundin

Publicerat
  • Författare

Tack, det var alternativ smiley (B)) som jag tog bort för enkelhetens skull.

Publicerat

Har nyss loggat in och inte vart inne på ett par timmar å ändå är det bara ett nytt inlägg. Waz up with that? Samma grej hände lite tidigare men då hade jag bara vart ute från forat en timme kanske.

Publicerat

"Det finns 30 nya inlägg sedan Idag, 13:24"

Så var det när jag loggade in för någon minut sedan, så det är inget fel i denna ände.

Publicerat

Nä nu funkade det igen. Forumhicka kanske?

Publicerat

Jag har fortfarande problem med att forumet envisas med att jag har varit online vid tider som jag absolut inte ens har varit vaken vid... så när jag klickar på "Visa nytt innehåll" står det att jag senast var inloggad 00.37 eller nånting sånt... och det stämmer inte för då sov jag som en liten gris...

Problemet finns inte på min dator för det spelar ingen roll om jag använder en av mina datorer eller om jag använder någon väns dator på annan ort... Jag har aldrig sparat lösenordet hos någon annan...

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Idag när jag använde Visa Nytt Innehåll så fick jag två sidor, på första sidan har jag allt mellan ca 14:00 igår och till ca 19:00 idag. På andra sidan så finns det rubriker från 08:40 idag och 18:15 idag. Samma rubriker finns även på min första sida. Inget som direkt dödar troll och häxor, men jag har inte sett det hända förut.

Publicerat

Knepigt har detta forum blivit. Om jag skriver ngt nytt sä kan det ofta hända att det aldrig kommer upp som nytt ämne eller nytt svar. Kanske obekvämt ???

Publicerat

Knepigt har detta forum blivit. Om jag skriver ngt nytt sä kan det ofta hända att det aldrig kommer upp som nytt ämne eller nytt svar. Kanske obekvämt ???

Svarar du i en tråd så ser du inte det som "nytt" eftersom du redan har läst det inlägget i och med att du skrev det ;)

Postar du ett nytt ämne och någon svarar i det så kan det faktiskt ta en liten stund innan den tråden dyker upp i "nytt".

Det är pga en ny sökmotor i forumet som inte påfrestar vår databas lika mycket...

Bra eller anus, tja, det käkar betydligt mindre resurser vilket minimerar risken att forumet skulle gå på knäna om något skulle strula sig.

Jag vet inte om du vill höra hur våra nästlade SQL queries ser ut men jag tror jag kan hoppa över det :P

Publicerat

Det hade varit mycket bättre om det va som förr :ph34r: Alltså man kan klick fram senaste veckans inlägg jag har börjat ledsna på att om man klickar fel då visas bara några få inlägg...

Publicerat

Det hade varit mycket bättre om det va som förr :ph34r: Alltså man kan klick fram senaste veckans inlägg jag har börjat ledsna på att om man klickar fel då visas bara några få inlägg...

Den funktionen finns inte längre på det sättet...

Jag har tittat på att skriva om sökmotorn för att få tillbaka den funktionaliteten men det är rätt mycket kod som skall ändras...

...som sedan skall underhållas när nya patchar släpps vilket är jobbigt när koden inte släpps via cvs utan som just patchar...

Jag har vant mig med det nya sättet och jag upplever inte att jag missar några trådar i alla fall.

Publicerat

Jag vet inte om du vill höra hur våra nästlade SQL queries ser ut men jag tror jag kan hoppa över det :P

Det skulle faktiskt vara intressant, fast jag är ju iof tillräckligt "skadad" för att tycka följande är kul. blink.gif

A SQL query walks in to a bar.

It walks over to two tables and asks.

Can I join you?

Publicerat

A SQL query walks in to a bar.

It walks over to two tables and asks.

Can I join you?

Haha! Den var rolig! :lol:

Publicerat

Då kan ni även fnissa åt denna :lol:

exploits_of_a_mom.png

Publicerat

Alltför sant... :lol:;)

//Niclas

Publicerat

Den funktionen finns inte längre på det sättet...

Jag har tittat på att skriva om sökmotorn för att få tillbaka den funktionaliteten men det är rätt mycket kod som skall ändras...

...som sedan skall underhållas när nya patchar släpps vilket är jobbigt när koden inte släpps via cvs utan som just patchar...

Jag har vant mig med det nya sättet och jag upplever inte att jag missar några trådar i alla fall.

Ok hade varit bra om det gått att lösa!

Publicerat

Ok hade varit bra om det gått att lösa!

Vi kommer inte att jobba med detta i denna versionen, så mycket kan jag säga.

Vidare tar den lösningen du vill ha väldigt mycket resurser i databasen och då blir det snabbt en kostnadsfråga...

Det är ingen slump att sökmotorn skrevs om från början.

• 3 weeks later...
Publicerat

Idag när jag använde Visa Nytt Innehåll så fick jag två sidor, på första sidan har jag allt mellan ca 14:00 igår och till ca 19:00 idag. På andra sidan så finns det rubriker från 08:40 idag och 18:15 idag. Samma rubriker finns även på min första sida. Inget som direkt dödar troll och häxor, men jag har inte sett det hända förut.

Jag har samma problem varje gång som "visa nytt innehåll" överskrider en sida.

Sorteringen mellan sida nr1 och nr2 är felaktig, samt att det på sida nr2 är en blandning av nya inlägg samt sådana som även fanns på sida nr1.

Lite av ett i-landsproblem kanske, men värt att nämna....