Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

R93 eller R8?

Featured Replies

Publicerat

Vad ska jag köpa? Det är ju ekonomin som styr. Valet står mellan en R93 eller R8 proffesional alltså syntet stock. Tror R93 ligger på ca 23000 och R8 ligger på 29000. Är R8an värd 6 tusen extra??? Vad tycker ni?

Publicerat

Nja... R93 går att skrämma loss för 21900 och R8 för knappa 25000.

Prova vilken som passar bäst, de är ju inte helt lika i kolven -_-

Publicerat

håller med ovanstående talare där.

går att få en R93 för under 22000 samt att du hittar R8an för ca 25000 bara o prövadig fram

men hadde nog köppt R93an jag

Publicerat

Jag hade satsat på R93 om jag skulle ta del av antalet beg pipor som finns på marknaden och utöka garderoben till en hyfsad slant, båda är bra men prova dig fram och se hur de känns en del trivs bättre med den ena och inte med den andra, räknar du kallt med att ha en kaliber närmaste tiden så är det känslan som styr.

Publicerat

Nu har ju Torsbo 10% kontantrabatt. Såg att de hade nya Proff för 20600:- som då landar på 18,5 papp...

/Må

Publicerat

Jag stod och velade mellan de 2 för några månader sedan, jag slutade med R8:an.

Det som vägde över var att jag tyckte att den kändes mer gedigen i mekanismen och att det var lite smådetaljer i kolven som höjde känslan, så mycket man nu kan höja en plastbit.

Det blev dyrare men jag är fortfarande nöjd. Jag gillar dessutom att man kan plocka ut magasiner, det brydde jag mig inte mycket om vid köpet men nu känns det väldigt bra.

Publicerat

Jag stod och velade mellan de 2 för några månader sedan, jag slutade med R8:an.

Det som vägde över var att jag tyckte att den kändes mer gedigen i mekanismen och att det var lite smådetaljer i kolven som höjde känslan, så mycket man nu kan höja en plastbit.

Det blev dyrare men jag är fortfarande nöjd. Jag gillar dessutom att man kan plocka ut magasiner, det brydde jag mig inte mycket om vid köpet men nu känns det väldigt bra.

Funderar också på någon av de varianterna som drevbössa, fast jag kan inte komma till skott :blush: båda varianterna känns trevliga men tyvärr säger det inte klick. Sen kastade handlarn fram en Sako85 som var oerhört snygg och mysig att hålla i. Därefter en Beretta dubbelstudsare i 9,3-74r och faen så jag la benen på ryggen då :blink:

Gillar tanken på att kunna ratta i andra pipor, och tänker jag så är nog r93:an närmast till hands just med tanke på begagnatmarknaden. Blasers bössor blir lätt dyra när man vill ha fint trä och då jag har gott om plast i skåpet redan så står en vacker träbössa högst upp på min önskelista.

Ska provskjuta en r93 om någon dag. Visar sig säkert därefter vart åt det lutar mest.

Publicerat

Hej !

Har precis avyttrat en av mina R93:or för att göra plats för en R8:a i proffesional modell och tycker spontant att känslan i kolven är helt anorlunda. R8:an käns mycket mer välgjord och är rent skönare att hålla i. När det kom till mitt projekt spelade kalibern också roll då jag tog bort 308win och ersatte med 300WSM. Hade jag inte velat byta kaliber hade nog R93:an blivit kvar.

Skulle jag köpa min första Blaser skulle det nog bli R93 pga begagnatmarknaden då det annars blir kostsamt att faktiskt nyttja Blasers fördelar med flera pipor.

Trycket skall vara förbättrat men jag har ännu inte fått hem R8:an så jag har inte ännu haft möjlighet att göra nogrann jämförelse.

Lycka till !

//Fredric

Publicerat
  • Författare

Hej, och tack för alla svar. Det blev en R8 proff. cal 308. Känns väldigt kul och jag ska ut och provskjuta efter nyår!

Publicerat

Hej, och tack för alla svar. Det blev en R8 proff. cal 308. Känns väldigt kul och jag ska ut och provskjuta efter nyår!

Grattis! hur kan du vänta så länge?

Publicerat

Grattis, tror att du kommer att bli mycket nöjd.

Publicerat

Grattis !!!! du kommer säkerligen bli supernöjd !