Publicerat December 29, 201015 yr Ja, nu är han där hundhimlen, väcker förmodligen redan på ett rävslag och snart är det fullt drev.Om en liten stund så hittar någon honom i ett gryt..precis som det nästan alltid brukar sluta.Bara baken som sticker fram ur grytet. Det var han som visade mig vägen till rävjakten och det var en otroligt att man skulle få äga en sån hund som den första egna jakthunden.I mars skulle han ha blivit 13 år, en respektabel ålder för en hårt jagande stövare. Visst hade han sina brister men ack så många fördelar och mig veterligen så är det ännu ingen stövare som kunnat titulera sig Sj(räv)ch, SjCH, Fin(räv)CH förutom Tello. Det är aldrig kul när man måste ta bort en nära kamrat men åldern hade tagit ut sin rätt och det är inte kul att se när dom blir sämre och sämre. Velade i några veckor hur jag skulle göra, hade tills igår tänkt att jag skulle låta nån bekant ta bort honom men idag tog jag beslutet själv.Det gick snabbt och smärtfritt och han lider inte mer. Tror närmare bestämt att han öser på som tusan nu, ett tvåtonigt och vansinnigt hörbart skall som ekar mellan bergen....
Publicerat December 29, 201015 yr Beklagar sorgen Alltid ett tungt beslut att behöva ta, men det är ju för hundens bästa. Må han jaga för all han orkar där på andra sidan!!
Publicerat December 29, 201015 yr Beklagar värkligen sorgen. hoppas han får de bradär han är nu och att han driver många rävar till gryten
Publicerat December 29, 201015 yr Beklagar sorgen. Det har varit många roliga, spännande och intressanta berättelser här på sidan med Tello som huvudperson.
Publicerat December 29, 201015 yr Skönt att du har så fina och glada minnen. Han var kanske tacksam för att få vandra vidare nu också. Men ändå är det tungt trots att man gjort det bästa för sin vän. Beklagar.
Publicerat December 29, 201015 yr Beklagar! Har haft förmånen att få vara med och jaga med Tello, en otrolig fin hund och oerhört duktig på sitt "yrke". Han driver garanterat för full rulle där uppe.
Publicerat December 29, 201015 yr Vet hvordan du føler det og beslutmingen er aldri lett. Men Tello har hatt mange fine år , fokuser på de gode minnene.
Publicerat December 30, 201015 yr Beklagar verkligen sorgen! Jag förstår din sorg och din förlust! //Roggman66
Publicerat Januari 3, 201115 yr Ja, nu är han där hundhimlen, väcker förmodligen redan på ett rävslag och snart är det fullt drev.Om en liten stund så hittar någon honom i ett gryt..precis som det nästan alltid brukar sluta.Bara baken som sticker fram ur grytet. Det var han som visade mig vägen till rävjakten och det var en otroligt att man skulle få äga en sån hund som den första egna jakthunden.I mars skulle han ha blivit 13 år, en respektabel ålder för en hårt jagande stövare. Visst hade han sina brister men ack så många fördelar och mig veterligen så är det ännu ingen stövare som kunnat titulera sig Sj(räv)ch, SjCH, Fin(räv)CH förutom Tello. Det är aldrig kul när man måste ta bort en nära kamrat men åldern hade tagit ut sin rätt och det är inte kul att se när dom blir sämre och sämre. Velade i några veckor hur jag skulle göra, hade tills igår tänkt att jag skulle låta nån bekant ta bort honom men idag tog jag beslutet själv.Det gick snabbt och smärtfritt och han lider inte mer. Tror närmare bestämt att han öser på som tusan nu, ett tvåtonigt och vansinnigt hörbart skall som ekar mellan bergen.... Beklagar sorgen Alfred. Vet hur oerhört jobbigt det är. MVH Anna