Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkbulvaner

Featured Replies

Publicerat

Någon som provat dom här?

Är dom värda att köpa? ja eller nej?

Vist ser dom ut att vara matta och inte blanka?

Eller ska man köpa några andra som är bättre och mer prisvärda?

Jätte tacksam för svar, vill inte köpa fel.

//Martin

http://www.jakto.se/jakt/bulvaner-med-tillbehoer/kraakbulvaner-paket-4094.html

Publicerat

Såg väl helt ok ut tycker jag.. lite osäker, kanske har samma typ hemma. Tror de är prisvärda, testa.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Såg väl helt ok ut tycker jag.. lite osäker, kanske har samma typ hemma. Tror de är prisvärda, testa.

Mvh!

Tack hipshot!

är dom mattsvarta vet du de?

Publicerat

Jo det är de väl har jag för mej.. Lurat på att göra kanterna skarpare mellan det gråa och det svarta, verkar ju vara spraymålat vilket gör dem lite diffusa.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Jo det är de väl har jag för mej.. Lurat på att göra kanterna skarpare mellan det gråa och det svarta, verkar ju vara spraymålat vilket gör dem lite diffusa.

Mvh!

Du menar så de blir en hel skarp linje mellan svart och grått?

Publicerat

Du menar så de blir en hel skarp linje mellan svart och grått?

Exakt!

Mvh!

Publicerat

12063.jpg

Dessa köpte jag för ett tag sen... betydligt billigare men nog också simplare...

Dels har jag inte varit ut och testat, och jag har heller ingen erfarenhet... Men Kamraten hade ut dem för ett tag sen och han sköt 2 kråkor + att det var flera som visade intresse men inte vågade komma nära...

Ska väl ut och testa "snabbåtel" på någon snötäckt åker någon dag...

(Nyfiken på om hippen har några tankar om dessa? )

Publicerat

Nej denna ser ut som mina med, osäker på vilka jag har..

Hur som, snöläget och födobristen gör att jag tror att det mesta funkar faktiskt.

Mvh!

Publicerat

Jag har de förstnämnda och de har en sammetsaktig yta som gör att de inte blänker och ser lite mera verklighets trogna ut.

Om de funkar är jag däremot inte rätt person att svara på för min kråkjakt går sådär bra kan jag tala om.

Skatorna kommer på bulvanerna och kråkorna kraxar och skränar när de får syn på bulvanerna men de kommer inte på inflygning.

Börjar fundera på om mitt gömsle kanske är lite för spartanskt eller om bulvanerna står på "fel" sida enholmen så att de ser dem för sent.

Vet inte om du blev klokare på det här svaret men de är tillräkligt verklighetstrogna för att kompisen som inte visste att jag satt i holmen, var på väg att börja pricka dem med sin 22a.

Men jag hann se honom och bad honom på radion att låta mina plastpippisar vara.

• 2 weeks later...
Publicerat

Nej denna ser ut som mina med, osäker på vilka jag har..

Hur som, snöläget och födobristen gör att jag tror att det mesta funkar faktiskt.

Mvh!

Vilken tur att dom ser någorlunda lika ut.. då vet vi ju att det är samma fågel vi jagar iaf...

Nåja.. vet hursom nu att mina nog fungerar... Satte ut makaroner + ketchup + 5 st av mina bulvaner... det drog nog till sig fågel, som flög riktigt nära också...

Dock satt vi inne i en lada med .22or och kikade genom en glugg, och fåglarna fick för mycket betänketid och tyckte nog bulvanerna var skumma...

Det passade inte med hagelsprak på detta ställe nämligen, och det var trevligt att sitta under tak idag... men dom flög inom 10m från åteln... tyvärr fanns det en gran på en kanske 130m håll där dom satte sig... och det var lite väl grovt för .22a som är inskjuten på 50m.

Blir till att fixa Uv och pipa innan sportlovet känns det som...