Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tillfällig kråkåtel?

Featured Replies

Publicerat

Någon som har tips för vad man kan använda som tillfällig kråkåtelmaterial?

Tanken är att slänga ut ngt kvällen innan eller på morgonen inom rimligt avstånd från gömsle där jag väntar med 22lr :)

Alltså inte ute efter någon konstant åtel som ska underhållas eller stinka så det sticker i ögonen på kringnoende :)

Antar att det bör ligga hyffsat synligt och synas bra? Bröd? En hambörgertallrik? :D

Hipshot? Misstänker att du kan ha ngn idé här :)

Publicerat

Knäppkänga.. jaktabstinent? :huh:

Bröd, köksavfall vad som helst krasst sett bara det försvinner utan att lämna spår. Tipset är att du nog ändå ska låta det ligga ett dygn innan jakt, testa!

Prova att ös ut på kvällen och sen ser du om du har ngn rörelse redan morgonen efter. Det ligger inte så att du ser det hemmifrån? Själv tycker jag nog det känns som lite för mycket chansning för att testa och sitta där och frysa med 22-an..men det är ju jag det :unsure:

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Knäppkänga.. jaktabstinent? :huh:

Bröd, köksavfall vad som helst krasst sett bara det försvinner utan att lämna spår. Tipset är att du nog ändå ska låta det ligga ett dygn innan jakt, testa!

Prova att ös ut på kvällen och sen ser du om du har ngn rörelse redan morgonen efter. Det ligger inte så att du ser det hemmifrån? Själv tycker jag nog det känns som lite för mycket chansning för att testa och sitta där och frysa med 22-an..men det är ju jag det :unsure:

Mvh!

Haha, 14 min tog det - bra jobbat hippen :)

Jag tänkte väl iofs mer till hösten sen :) Nu blir det toppfågel de få ggr jag kommer iväg.

Jag är väl medveten om att det inte blir några megamängder skjutet på detta vis, men det är inte riktigt detjag är ute efter heller :)

Publicerat

Nej blir nog inga mängder men om du öht vill skjuta så kanske du ska ge käket ett dygn eller något ute? Lägg ut lite käk bara så det försvinner direkt, då ser du när det är aktivitet.

Hur var det nu, såg du käket hemifrån eller?

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Nej blir nog inga mängder men om du öht vill skjuta så kanske du ska ge käket ett dygn eller något ute? Lägg ut lite käk bara så det försvinner direkt, då ser du när det är aktivitet.

Hur var det nu, såg du käket hemifrån eller?

Mvh!

Noterat :)

Nix, 5 min med bil - så det är överkomligt :)

Publicerat

Jag brukar förstärka åtlarna med att spruta ut lite ketchup på snön, det syns långt. Skaffa ett par bulvaner att ställa ut, finns det kråkor i närheten brukar det inte dröja. Jag brukar locka åxå, har ingen pipa utan jag skränar själv, träna hemma så blir nog frugan glad!!

Publicerat
  • Författare

Jag brukar förstärka åtlarna med att spruta ut lite ketchup på snön, det syns långt. Skaffa ett par bulvaner att ställa ut, finns det kråkor i närheten brukar det inte dröja. Jag brukar locka åxå, har ingen pipa utan jag skränar själv, träna hemma så blir nog frugan glad!!

Absolut, kommer ni bort till säter sen då och hjälper mig förklara för de snälla vårdarna vad det var jag höll på med? :)

Ketchup var ett bra tips - men jag antar att det bara funferar vintertid? :)

Tänkte köra med bröd när de blir lovliga nästa säsong och prova att knyta fast remsor av plastpåse på pinnar och sticka ned i marken. Det kanske illustrerar en kråkmassakrerad soppåse och pinnarna gör att de stannar på plats :)

Publicerat

Har bara testat ketchup på vintern. Lite skeptisk till plastpåsarna, men varför inte prova!

Publicerat
  • Författare

Har bara testat ketchup på vintern. Lite skeptisk till plastpåsarna, men varför inte prova!

Soppåsar verkar ju locka dem iaf :)

Publicerat

En kastrull makaroner, Ketchup och några bulvaner fungerade fint imorse...

Vi skulle fått fågel ifall det inte var så att vi satt med .22 genom en glugg och väntade att dom skulle sätta sig. Dom ville givetvis inte sätta sig tillräckligt nära och fick nog för mycket betänketid... men dom kom dit iaf...

Skulle vi suttit utomhus och haft hagelsprak så skulle det kommit ner fågel...