Publicerat December 29, 201015 yr Är det någon som har erfarenheter av Mila dxl? Funderar nämligen på att skaffa en.
Publicerat December 29, 201015 yr Inte testat den modellen men har en äldre mila som använts flitigt den fungerar fortfarande så kvaliten är god på deras grejor. Inser att min gamla 10-20W som var bland dem bästa då jag köpte den blivit bland dem sämre
Publicerat December 30, 201015 yr Finns en som heter Disqovery 9 en kille hade en sån på efterrsökskursen och den hade klart utmärkt ljus, både bredd o längd!
Publicerat Januari 19, 201115 yr Milas dxl är väääldigt lik en lampa som går under namnet MagicShine HA-III eller Magicshine MJ808. Dessa handlas oftast från exempelvis dealextreme(från Hong Kong) eller på e-bay (då oftast från USA). Jag antar att mila har köpt in dom från tillverkaren i Asien, klistrat på sitt namn och monterat den på en av deras huvudställningar. Priset blir då drygt det dubbla också, det ska ju nämnas. Mila kan säkert ha förhandlat fram egna funktioner, kretsar, högre kvalitetskrav mm. och bör ju ha en smidigare hantering vid ev. returer/reklamationer. Men hur det är med detta vet jag inte, utan det är bara spekulationer. Det finns endel info om denna lampa på robsoft. Den används även mycket av mountainbike-åkare och det finns en bra sammanfattning av alla för- och nackdelar på happymtb.org i denna tråden Så det är väl bara att läsa på innan du handlar och fundera på vad du värdesätter högst. Dyr & eventuellt smidigare support, eller billig & någon vecka i väntan på paket.. Har själv en MS HA-III med förlängningssladd och huvudställning, köpt på ebay i oktober -09. Då landade priset på ca 900:- med tull och moms. Priset har sjunkit sedan dess och nu är väl dollarn dessutom lägre. Lyser bra gör dom iaf, oavsett pris och namn på lampan. Dom är dessutom mycket mindre och lättare än vad jag trodde innan jag fick hem min. Lycka till! //A EDIT: Finns bilder på hur lampan lyser HÄR. En kul sida gjord av ett gäng ryssar som verkar ha många olika lampor att testa, och för mycket tid. Imponerande samling med bilder är det hur som helst.