Publicerat Februari 21, 200620 yr Hejsan. Någon som vet prisuppgifter på en Lothar Walther pipa i .240? Tänkte bygga om en 30-06 till en .240wby.mag MVH/Jocke
Publicerat Februari 21, 200620 yr Jag tippar på att det skulle hamna mellan 5500-7500:- för LW pipa, beroende på vem du frågar samt vilken kvalitet du vill ha. Sen är frågan om den smeden du anlitar har brotchen hemma annars tillkommer den också, fast då brukar man göra som så att man delar kostnaden på hälften och smeden behåller den.
Publicerat Februari 21, 200620 yr de va dyrt : Finns det inga genvägar? att typ ta en annan kaliber som har samma mått och sätta i en pipa från den? Annars så får det nog bli en .224wby.mag i stället för det går ju med vilken 222rem pipa som hälst väll? MVH/Jocke
Publicerat Februari 21, 200620 yr Lothar Walther pipa i .240? det är ju en vanlig .243pipa du ska ha ju och det skulle vara skoj att höra vad en 240wby klarar tror att den kan vara grym för att inte säga mycket grym på lång håll vid rådjurs jakt och annan jakt för den delen oxå. 240wby var även en patron jag som jag sneglade på och dräglade lite men av en slump blev det en annan patron i samma dia . Både 224wby och 240wby är lite udda och det finns inga andra hylsor man kan använda till dom heller så det gäller att tänka mycket och länge innan man gör någonting av sina planer
Publicerat Februari 22, 200620 yr Hej, den prisuppgiften som Twinn nämner känns realistisk för ett komplett pipbyte inklusive arbete, men jag får en känsla av att Jocke är ute efter priset på pipan i sig självt? Jag har en uppgift om att en CrMo pipa från LW hamnar på 2500 kr i runda slängar. Henrik
Publicerat Februari 22, 200620 yr Henrik: Fan du kan ju läsa tankar Du borde bli nått inom spådom eller tankeläsning ;D 6mm rem: Jo det var väll tänkt som att ha den på friskt långa håll i så fall Ja den ser väldigt trevlig ut Blev det en 243win för dig i stället eller? Svek det inre trycket för en så snabbis och tuff kaliber som .240wby.mag *irroni* MVH/Jocke
Publicerat Februari 22, 200620 yr Blev det en 243win för dig i stället eller? Svek det inre trycket för en så snabbis och tuff kaliber som .240wby.mag *irroni*MVH/Jocke Va fan > det blev ju en 6mm remington inte pga att det inre trycket svek ,utan för 3000andra saker komplet med kikare laddverktyg och några askar fabrix plugg och att den bara hade gått 100-150skott sedan 1982 ;D mycket nöjd med den patronen 8) (rekomenderas)
Publicerat Februari 22, 200620 yr :-[ Aj Aj Aj...... Detta var inte bra :-[ Du har all anledning att ta avstånd från mig här på forumet nu efter detta (glömma att det möjligen var 6mm Remington) MVH/Jocke