Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

BYGELREPETER TRÅD

Featured Replies

Publicerat

Är rätt ny på detta forumet men har ändå sett att det finns en del som jagar med bygelrepetrar här.

Frågan jag ställde mig när jag sökte runt här va, varför finns det inte en tråd där det diskuteras bygelrepetrar?

Verkar finnas ett behov av en sådan tråd där man kan sammla information och erfarenheter runt dessa vapen på ett ställe. En bygel tråd helt enkelt :)

Jag själv har alltid tyckt om dessa, då främst winchesters och marlin.

Har en win9422M som skjuter som en dröm, samt en win94 BB i kal 307w. Har dessutom fått min bror att köpa en winnie94 30-30 som är fruktansvärt smidig att hantera och även den fungerar som en klocka.

Publicerat

Har en win94AE (som jag iofs ska sälja) som gungerar riktigt bra :)

Rätt pillig bössa att skruva i, men övning ger färdighet :)

Publicerat

SAKO Finnwolf .308

Fungerar med allt som inte är trubbigt (Lapua Mega t.ex. :() som enkelskottare sköt den otroligt bra...

Nu matas den med Hornady Interbond 180 gr.

Raggarö

• 1 year later...
Publicerat

Har själv köpt mig en 9422WM bygelrepeter och funderar på ett lämpligt sikte. Några förslag?

Publicerat

Winchester mod 88. Lite grovt kors i kikaren men den skjuter tätt.

Mycket rolig med bygel, blir alltid lite diskussion vid skjutbanan med andra skyttar :-)

Publicerat

Har gått från fem byglar till bara en det senaste halvåret, enbart på grund av att mina tävlings-enhandsvapen tar så mycket poäng i skåpet.

Har kvar den i mina ögon bästa bygeln som gjorts, Marlin 336 30-30W, min är av modell Texas saddle-ring carbin, dvs rakt grepp.

Kör öppna riktmedel i form av Williams diopter just nu, men ska montera dit en Skinner-sight diopter nån dag här när tid finnes för inskjutning.

• 3 months later...
Publicerat

Finns det nån som säljer dioptersikten i sverige?(Som är nåt att ha) Jag har en leupold x2 på min winchester bygel. Är lite sugen på prova stoppa dit öppna riktmedel. Då man har bra syn och aldrig skjuter några långskott med denna så måste man ju prova..

Publicerat

Har en Marlin Guide gun 45-70 med nyligen monterade Williams Firesight och har planer på kikare i snabbfäste. Lutar åt ett Leupold 2-7x33.

Roligare bössa får man leta efter.

Mvh Einar

Publicerat

kör med en Marlin 1895 som är fullvuxen i 45-70. Hoppas kunna ladda Blyströms super bulits till sommaren. Den är toppad med en Tasco Titan 1,5-6 som snart ska bytas då jag behöver en vakpang

• 4 weeks later...
Publicerat

Nu sitter en Leupold 2-7x33 i Warnes snabbfäste på bygeln. Hittade ett begangnat till bra pris.

Nu är jag nöjd.

Mvh Einar