Publicerat December 30, 201015 yr hej, Just another boring load thread... är det någon som har hittat en bra laddning som hade precisionsnoder nära max/på max i krutvikt och med STD-hatt? jag har bara normakrut... Jag är tacksam för lite "heta" tips, tänkte jag skulle roa mig lite i helgen... så det hade varit kul att känna till lite på förhand, bössan är inte friflyktskänslig vad jag märkt än på kulor från 110gr => 180gr. /Kalle
Publicerat December 30, 201015 yr till en 150gr sierra har jag kört med 47gr 203b krut och 0 i ff. det är väl inte någon spec het laddning men den sköt bra och det var krutet jag hade hemma.
Publicerat December 30, 201015 yr Nu fick jag gräva djupt... fick med en del BST när jag köpte min första press för tio år sedan... Nosler Ballistic Tip, 150 grs, 41,8 grs N202, CCI 200, COL 69,6 Inte het... men bäst precision i min CG 1900. Tror aldrig jag kom så långt som till att kronografera laddningen. Den räcker dock mer än väl till för att dessa kulor skall bete sig som de är tillverkade för att göra...
Publicerat December 30, 201015 yr Författare Tak både Tobbe och Outdoorsman, jag har faktiskt båda krutsorterna hemma. nu är det kanske lite o-ortodoxt men de var så billiga så en del av dem ska få gå på tavla och slaskiga mål för det är kul. jag ska prova era laddningar så hoppas vi tack för det!
Publicerat Januari 12, 201115 yr Tak både Tobbe och Outdoorsman, jag har faktiskt båda krutsorterna hemma. nu är det kanske lite o-ortodoxt men de var så billiga så en del av dem ska få gå på tavla och slaskiga mål för det är kul. jag ska prova era laddningar så hoppas vi tack för det! Nosler BST är en väldigt bra kula. kanske lite blöt enligt en del men där e fruktansvärt mycket "Dö" i den. Jagar bara med den numer. Skjuter den i bäde 6,5 och 300WM. Lägg lite tid på att hitta "Rätt" laddning så har du en kula med med precition än vad du klararskjuta. Alltid bra att inte kunna skylla på materialet. Ska du bara ladda dem för att dra iväg dem så kan jag byta med dig. har mängder med kulor som passar till de.
Publicerat Januari 12, 201115 yr Författare Nosler BST är en väldigt bra kula. kanske lite blöt enligt en del men där e fruktansvärt mycket "Dö" i den. Jagar bara med den numer. Skjuter den i bäde 6,5 och 300WM. Lägg lite tid på att hitta "Rätt" laddning så har du en kula med med precition än vad du klararskjuta. Alltid bra att inte kunna skylla på materialet. Ska du bara ladda dem för att dra iväg dem så kan jag byta med dig. har mängder med kulor som passar till de. jag hittade en laddning som gjorde att det blev nytt personbästa på 80m. den är mkt välskjutande men verkar gilla att komma upp i fart innan den skjuter som bäst i min bössa. nu var den sämsta 3-skottaren typ 12mm (vilket säger lite jag vet). jag blev helt frälst fatiskt. det märktes även i bössans uppförande när kulan trivdes i loppet. /Kalle