Publicerat December 31, 201015 yr Tjena! Har en ombyggd mauser som skjuter riktigt tätt, problemet är att jag aldrig gillat den till jakt pga att den har tryckpunkt. Är van vid direkttryck och efter att ha fått ett eftersök på rå, då jag inte tänkte på trycket utan "drog hela vägen" har jag inte använt bössan vid jakt. Som teknikamatör undrar jag nu om det går att ändra trycket på bössan utan att byta ut rubbet? Säkringen byttes vid ombyggnaden, sitter liten spak på sidan som säkrar avtryckaren - timney? Tacksam för synpunkter! MVH Peter
Publicerat Januari 14, 201115 yr Författare Verkar inte vara någon som vågar svara på om det går att byta tryck. Lämnade iaf in pangen till en smed igår som sa att det inte skulle vara några problem att ändra till direkttryck. Problemet kunde vara att plastbäddningen "bränt fast" - vilket isåfall gör att bössan inte går att demontera... utan våld. Håller tummarna! MVH
Publicerat Januari 21, 201115 yr Författare Bössan klar och allt verkar gått enligt planen! Inga problem att få sönder den och trycket nu ställt på ca 1kg. Så om någon har liknande "problem" som jag hade så går det alltså att åtgärda för några hundralappar. Nu ska rävarna få smaka lite BST igen!!! MVH