Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Versa-pod benstöd

Featured Replies

Publicerat

Beställde ett versa-pod benstöd. men nu börjar jag fundera vad detta betyder? jag tog för givet att det är samma som på de benstöd jag har, alltså klassisk infästning vid rembygelfästet.

är det sån eller har jag fattat fel? detta är det som står om dessa på midway:

Mount to almost any Rifle with a Sling Swivel Stud with Universal Mounting Adapter (Included)

Publicerat

Beställde ett versa-pod benstöd. men nu börjar jag fundera vad detta betyder? jag tog för givet att det är samma som på de benstöd jag har, alltså klassisk infästning vid rembygelfästet.

är det sån eller har jag fattat fel? detta är det som står om dessa på midway:

Mount to almost any Rifle with a Sling Swivel Stud with Universal Mounting Adapter (Included)

du tar ur skruven (rembygelfästet) framme på bössan, och istället skruvar du i adaptern. har en bild som förklarar bättre

http://www.lesbaer.com/images/VERSAPOD.jpg

så har i alla fall jag fattat det av att ha googlat runt lite

Publicerat
  • Författare

du tar ur skruven (rembygelfästet) framme på bössan, och istället skruvar du i adaptern. har en bild som förklarar bättre

http://www.lesbaer.com/images/VERSAPOD.jpg

så har i alla fall jag fattat det av att ha googlat runt lite

aha, okej så kan det nog vara. det verkar ju vettigare isf. ser ju stabilare ut än vanligt klassiskt.

iaf på min plast stock så sitter rembygelfästet rakt igenom stocken sen låses det med en låsmutter på andra sidan så att säga. hoppas de passar iallafall.

Publicerat

aha, okej så kan det nog vara. det verkar ju vettigare isf. ser ju stabilare ut än vanligt klassiskt.

iaf på min plast stock så sitter rembygelfästet rakt igenom stocken sen låses det med en låsmutter på andra sidan så att säga. hoppas de passar iallafall.

Nä, du skruvar inte in den direkt i stocken! Istället för rembygel så fäster du en typ hållare med pinnbult genom rembygelfästet som sitter i stocken...antar att ditt vapen har ett sånt fäste av nyare modell. Sen till den fäster man fast adaptern och drar fast hela adaptern med den stora skruven...adaptern sitter sen som berget, stenhårt och stabilt! Funkar klockrent för mig iaf!
Publicerat
  • Författare

Nä, du skruvar inte in den direkt i stocken! Istället för rembygel så fäster du en typ hållare med pinnbult genom rembygelfästet som sitter i stocken...antar att ditt vapen har ett sånt fäste av nyare modell. Sen till den fäster man fast adaptern och drar fast hela adaptern med den stora skruven...adaptern sitter sen som berget, stenhårt och stabilt! Funkar klockrent för mig iaf!

skönt att höra! vart lite orolig för hur den skulle fästas.

det stämmer. jag har ett sånt fäste av nyare modell.

antar att du har dessa eller? eller om någon annan har. hur tycker ni att dom är jämfört med vanliga traditionella harris eller motsv.

Publicerat

skönt att höra! vart lite orolig för hur den skulle fästas.

det stämmer. jag har ett sånt fäste av nyare modell.

antar att du har dessa eller? eller om någon annan har. hur tycker ni att dom är jämfört med vanliga traditionella harris eller motsv.

Jo, jag har exakt dessa. Vad gäller övriga benstöd kan jag inte uttala mig. Fördelen med Versa Pod som jag anser är ju just det att den är fruktansvärd enkel att sätta dit och ta bort under jaktliga situationer. Man tycker ju inte de väger nåt men man märker direkt vikten om den sitter monterad hela tiden. Harris bla har väl inte snabbmontage så vitt jag vet, och då valde jag bort dem direkt. Sen är ju Versa Pod "ledad" så underlaget spelar ingen större roll, man vrider bössan direkt rak vilket är helt perfekt. Och stödet i sig är fruktansvärt stabilt och jag kan inte säga annat än att jag är helnöjd. Enda nackdelen jag kan se är att adaptern ser lite klumpig ut om man har lite smalare framstock, men inget som påverkar vapnet direkt förutom en liten designdetalj om man är petig ;) .