Publicerat Januari 2, 201115 yr Hej jag heter Martin och bor i Öjebyn(Piteå). Är 19 år och gjorde klart jägarexamen förra sommaren. Har hunnit köpa mig två bössor hittils, Miroku 7000 cal 12 och en Sako Forester 308W med ett Tasco Worldclass 3-9*40. Jagar på 4 olika marker. På hemmamarken i Öjebyn, Huvåsen, Abborrträsk(Gäst) och Pålsträsk. Alla dessa med jakträtt på småvilt. Är med på älgjakten med farsan och farfar i Öjebyn och har även varit med nån gång i Pålsträsk med morfar. I familjen har vi en Strävhårig vorstehtik på snart 7år som fungerar väldigt bra. Har alltid varit intresserad av jakt och fiske. Tills det att jag fyllde 18år och kunde börja jaga själv så var fisket det större intresset men nu har jakten blivit nummer 1. Jag har turen att vara i en familj där allas huvudintressen är vildmarksliv. Har i höst fått skjuta min första älg(kviga) och första toppfågeln. Jag hoppas att jag även kommer få skjuta min första tjäder nu under toppjakten! Jagar det mesta i allmänhet och jakt över stående fågelhund i synnerhet. Övriga intressen förutom jakt och fiske är kompisar och Luleå Hockey. Hänger även på Robsoft under namnet Stroem.
Publicerat Januari 2, 201115 yr Välkommen in i värmen! 1991 är ju ett förbannat bra år att vara född på...
Publicerat Januari 19, 201115 yr Författare Tackar alla! Välkommen in i värmen! 1991 är ju ett förbannat bra år att vara född på... Det var 1991 legenderna föddes!