Publicerat Januari 3, 201115 yr Var ute och jagade fågel idag då jag upptäckte detta på ett skoterspår. Efter att jag upptäckt spåret hade den följt det ca 2,3km till jag vek av, och den fortsatte. Tyckte själv att spåren var för runda för att vara räv och för långt mellan avtrycken för att vara mårdhund. Min gissning är Lo. Vad säger ni andra? Skidorna är 6,5sm breda och Tegsnäsmärket är 14cm. Förövrigt så tror jag detta var ett av dom "längre avtrycken". Om det inte var gjort sedan tidigare så hade detta djur grävt 2 gropar efter spåret. Vidare såg jag vad jag tror var språngspår efter den där det var lite likt mårdspår med lite diagonala avtryck, dock inte så att dom tog i varandra utan det var ca 5-7cm kanske mellan tassarna. Det var i Öjebyn(Piteå) efter Norrbottenskusten. Kanske inte den bästa bilden men jag hoppas ni har några idéer.
Publicerat Januari 3, 201115 yr Lite svårt att se på bilden men gissar nog på räv ändå ser väldigt små ut för att vara en lo
Publicerat Januari 3, 201115 yr Lite svårt att se på bilden men gissar nog på räv ändå ser väldigt små ut för att vara en lo Håller med föregående talare, och jag tycke de ser för avlånga ut för att vara Lo
Publicerat Februari 2, 201115 yr Kan tillägga att groparna är nog efter rävens jakt på sork. Snedställd trav, som räv och hundar gärna använder på hårt underlag, liknar mårdens vanligaste gångart (parspåren).
Publicerat Februari 2, 201115 yr Får nog också sälla mig till dom som säger räv faktiskt. Ser inte ut som lo iallafall tycket jag.