Publicerat Januari 4, 201115 yr Det går framåt med utrustning för våra jaktkompisar, men vill de ha dem? I alla fall nya, tuffa och moderna material och mer ergonomi än mycket annat. Finns att beskåda på: Barkn Boots Polar Trex
Publicerat Januari 4, 201115 yr coola pjukker men har svårt att tro dom hålls för en lösspringande hund i skogen,risken är väl att man inte har alla 4 med sig hem efter en jaktdag...men till skidåkning/drag tror jag det kan funka =)
Publicerat Januari 4, 201115 yr Precis! Så länge de sitter som de ska är de nog bra, (Välbehövlig vibram-sula! ) men det lär de väl inte göra efter fem-sex mil i skogen...
Publicerat Januari 4, 201115 yr Författare Känns som smygreklam, men tuffa var de iaf! Jag kan försäkra att jag inte är i hundskobranchen, eller liknande heller. Dock en häftig produkt jag såg i en blogg jag kikar på ibland.
Publicerat Januari 4, 201115 yr Coolt med Vibram sula håller säkert ganska bra men frågan är ju som sagt om dom sitter kvar?
Publicerat Januari 4, 201115 yr Såg för några år sen liknade kevlarförstärkt att ha när man skyddsjagar på typ soptipp.
Publicerat Januari 4, 201115 yr Kan tänka mig att det funkar till drag/dylikt men att de skulle sitta kvar efter att hunden sprungit över en myr eller så, nae, det tror jag inte. Då blir det dyr metangas av dem. Fast för dem som har hundar vars tassar krampar i många minusgrader kanske det är något.
Publicerat Januari 20, 201115 yr har testat en typ av hemgjord hundsko på stövarn under en dags rävjakt. Hade bara sko på tassen som var skadad. den satt då kvar efter lite drygt 1,5 mils drev. själva skon var av läder som hölls på plats med hjälp av stripes och eltejp. funkade kanon.
Publicerat Februari 14, 201115 yr Jag var ute och letade efter en skydds socka till min kompis lilla breton som har fått ett sår på trampdynan och hittade en Svensk sida http://www.iknoko.se/sv/produkter/outdoor/skor/?XBLG=50437be339620fd8e3b41e341ab3d70d