Publicerat Januari 4, 201115 yr Var med en predatorjägare i Ånge och försökte lära mig hur rävsnaror ska användas. Han fick en märklig räv i ena snaran som var svart där rävar ska vara vita. Verkar effektivt med snaror:)
Publicerat Januari 4, 201115 yr Var med en predatorjägare i Ånge och försökte lära mig hur rävsnaror ska användas. Han fick en märklig räv i ena snaran som var svart där rävar ska vara vita. Verkar effektivt med snaror:) Verkar som nån blandning av mårdhund och räv i färgen. skummt
Publicerat Januari 4, 201115 yr Jag såg en svart räv när jag jagade älg i Edane. Den var svart på ryggen och gick över i lite rött skimmer ner mot magen och en kritvit svansspet. Det skulle finnas flera sa dom som bodde där. Den var fin något så fruktanvärt.
Publicerat Januari 4, 201115 yr Jag hade en räv som var nästan helt svart som sprang hemmikring för några vintrar sen. Korsräv kallades den och ska visst bara vara en färgvariant av en helt vanlig röd räv. Men jag kan ha fel
Publicerat Januari 4, 201115 yr Jag har en stor sådan runt gården som jag försöker få dö på. Jag har en lite rödare men fortfarande med mycket svart i på jaktområdet också som jag sett flera gånger då jag kommit upp sent på vildsvinsåteln.
Publicerat Januari 4, 201115 yr såg en kolsvart räv med kritvit svanstipp när jag vakade i augusti...kom inte åt den då den hade hus i bakgrunden...men den hade inge rött i sig men den är viss skjuten i grannbyn ...men i år har jag från bil sett många rävar som varit ovanligt mörka...
Publicerat Januari 4, 201115 yr Vi har åxå haft många liknande rävar här iår, Sköt en för stövarn å i grannbyn fick en man en likadan i fälla... sen en som var me i nyaste svensk jakt.
Publicerat Januari 4, 201115 yr Författare Pratade med en äldre jägare i grannbyn och han sa att inavlade man rävar så fick man dem mörkare i färgen. Han hade lärt sig det genom någon bok som fanns om rävfarmare förr i tiden, enligt han så kunde man få fram helsvarta rävar på de viset.
Publicerat Januari 4, 201115 yr Skulle säga att de är en farmräv men inte helt säker. vet att de va en gubbe som hade en rävfarm i tälje för många herrans år sen om du vet vart det ligger? Till de hör att han slutade med farmningen när alla rävar rymde för han. skulle kunna va nån av doms avkommor kanske...