Publicerat Januari 6, 201115 yr Hej ska börja hand ladda till bla 222a och undrar vad man kan köra med för kula/kular jagar både fågel rådjur bäver och olika predatorer vill han en kula till fågel och rådjur som inte skjuter sönder viltet och en annan till dom mer hårdskjutna predatorerna och bäver som gör en bra knall och fall verkan som gör en stor sönder skjutning av viltet så att dom stannar på plats
Publicerat Januari 6, 201115 yr Hej ska börja hand ladda till bla 222a och undrar vad man kan köra med för kula/kular jagar både fågel rådjur bäver och olika predatorer vill han en kula till fågel och rådjur som inte skjuter sönder viltet och en annan till dom mer hårdskjutna predatorerna och bäver som gör en bra knall och fall verkan som gör en stor sönder skjutning av viltet så att dom stannar på plats En kombination av Sierra Matchking, Gameking och Blitzking i 55 grain tillsammans med lite omsorgsfull handladdning kanske kan vara en fungerande melodi? Det hade iaf jag tänkt prova med min 222:a, men det blir först till sommaren.
Publicerat Januari 6, 201115 yr okej hur mycket kostar det och var kan man köpa det Ingen koll på pris. Vapex har nog skulle jag tro.
Publicerat Januari 6, 201115 yr Vapen & skytte har mkt bra priser på Sierras kulor,köper mycket därifrån och är ruskigt nöjd med servicen. http://www.vapenochskytte.se/
Publicerat Januari 9, 201115 yr Hej ska börja hand ladda till bla 222a och undrar vad man kan köra med för kula/kular jagar både fågel rådjur bäver och olika predatorer vill han en kula till fågel och rådjur som inte skjuter sönder viltet och en annan till dom mer hårdskjutna predatorerna och bäver som gör en bra knall och fall verkan som gör en stor sönder skjutning av viltet så att dom stannar på plats Tjena Jag använde en Sierra Gameking 50 gz med Norma 200 krut samt en Hornady V-Max 40 gz med Norma 200 krut. Båda kulor finns på MidwaySwe. Lycka till och skitjakt på dej.
Publicerat Januari 12, 201115 yr Nosler BST. En väldigt bra kula med utmärkta flygegenskaper. Visst slår den sönder lite men du får ju precition så du kan sätta kula där du vill. du får prova mellan 50gr &55gr. kan skilja en del. sen behöver du inte maxladda den. Testa tror inte du kommer bli besviken.
Publicerat Januari 19, 201115 yr En kombination av Sierra Matchking, Gameking och Blitzking i 55 grain tillsammans med lite omsorgsfull handladdning kanske kan vara en fungerande melodi? Det hade iaf jag tänkt prova med min 222:a, men det blir först till sommaren. Går i samma tankar för .223 och samtidigt funderat på om det är värt att strula till det med Nosler 60gr Partition istället för en Gameking till rådjuren. Med strul menar jag då att träffläget kanske blir märkbart annorlunda mot 55gr & att jag saknar laddata till PT för det Vithavuori jag tänkt ta till Sierra (N130). På uppsidan skulle då vara att det kanske är lite större sannolikhet för genomskott även vid en mindre bra träff i bogbladet. Ngn som kanske har lite fälterfarenheter från PT och Gameking på rådjur? bifogar två länkar med provskott av .224or i blött papir Kammeret.no Terminal ballistics
Publicerat Januari 19, 201115 yr håller med kapten krok om kombinationen. blitz och game.. fina grejer de. mvh