Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Brno

Featured Replies

Publicerat

Jag har gjort en topen affär (från min sida sätt) Jag har nämlgen bytt bort en gammal skrot flakmoppe mot en 22, nu undrar ajg bara om ni har lite erfarenhet av bössan som ni kan dela med er av. Det är en Brno modell 2, repeter .22! All info om bössan är välkommen.

post-5172-0-11379200-1294347891_thumb.jp

Publicerat

Tycker det ser ut som en CZ BRNO 452, men är inte riktigt säker...

Ser inte särskillt gammal ut...

När är den köpt...

Vet inte förre ägare något om den och vad står det på licensen?

Kolla denna länken...

http://www.shooting.com.au/forum/index.php?/topic/1029-cz-452-2e-zkm-lux-brno-model-2-22lr/

Tydligen så är det samma gevär som de som nu kallas 452, så din är nog en tidig modell av den samme...

Spelar rätt lite roll för det är en mycket fin liten .22:a du fått tag i...

Mycket fina att skjuta med och bra precision, jag kommer då inte byta ut min i första taget...

Kvalitetsbössor helt enkelt...

David

Publicerat

först å främst grattis till en välskjutande bössa

jag hade en brno mod 2 innan jag bytte in henne mot en quad och den sköt riktigt bra med nästan allt jag matade henne min bästa serie med henne var 10 skott inom en femma på 50 meter med jaktstöd (testsköt ammo) enda nackdelen som jag ser det så är det inte den vanliga laxspårsbredden på dom utan den är 18 mm ist

Publicerat
  • Författare

Tack för all info, nej förra ägaren har köpt den på auktion och sen har han nog itne skjutit mer en 50 skott eller så, på licensen står det bara modell 2. Den var ju väldigt positivt att den är så bra! Har ni någon speciell ammunition ni kan rekommendera, jag ska förmodligen köpa upp mig på ett gäng sub sonic (vet inte om det är så de heter) de ska tydligen låta mindre vilket är bra eftersom vi har en del duvor och kajor nere runt ladan där vi även har köttdjuren..

Publicerat

Jag kör med CCI High Speed men har även Subsonic och jag tycke de funka bra...

Det är rätt stor skillnad i knallen mellan High speed och Subsonic...

Subsonicen bara puffar lite så hörselskydd är nästan överkurs...

Testa lite olika fabrikat så hittar du nog någon som skjuter jämnt och bra i din pang...

Priset är ju så lågt så det finns ingen vidare prisskillnad dem sinsemellan...

Jag stod på skjutbanan med mina Subsonic i sommras och han som styre banan undrade om jag skutit än då han knappt hörde smällen men hörselskydden på... Han satt ca 3 meter bort...

David

Publicerat

bara att köpa lite olika sorter iom att kulor som sköt bra i min kanske inte är lika välskjutande i din

men i min så funkade cci mini-mag hp riktigt bra ingen subsonic men inte speciellt högljud

Publicerat
  • Författare

Kanon tack så mycket för svaren! ska skicka in licensen i morron, sen blir det en tripp till stockholm och hämta bössan, sen så bär det av till jaktia och köpa skott :D!

Publicerat

Grattis och lycka till...

David

Publicerat

Jag har gjort en topen affär (från min sida sätt) Jag har nämlgen bytt bort en gammal skrot flakmoppe mot en 22, nu undrar ajg bara om ni har lite erfarenhet av bössan som ni kan dela med er av. Det är en Brno modell 2, repeter .22! All info om bössan är välkommen.

post-5172-0-11379200-1294347891_thumb.jp

Grattis !

Jag höll fram denna modellen i en annan tråd på forumet så sent som igår.

Jättefin bössa gedigen och välskjutande.

Grattis igen.