Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny pipa eller extra bössa

Featured Replies

Publicerat

Efter att kompisen i förrgår satt och siktade på en redig galt som han inte vågade skjuta

på trots att han har 9,3 62. Ifs så hade snön en del med saken att göra hade det varit barmark så hade det nog smällt.

Men jag har kommit fram till att jag vill ha ett komplenent till 308:an.

Lokala handlaren har en Blaserpipa 9,3 57 med dämpare och en t3 9,3 62 med dämpare. Vill gäna ha dämpare för jag ska uteslutande använda

den till vak gris och älg.

Blir någon tusen lapp billigare med bara pipan med det är ju alltid bra med en extra bössa

Vilken tycker ni

Publicerat

Efter att kompisen i förrgår satt och siktade på en redig galt som han inte vågade skjuta

på trots att han har 9,3 62. Ifs så hade snön en del med saken att göra hade det varit barmark så hade det nog smällt.

Men jag har kommit fram till att jag vill ha ett komplenent till 308:an.

Lokala handlaren har en Blaserpipa 9,3 57 med dämpare och en t3 9,3 62 med dämpare. Vill gäna ha dämpare för jag ska uteslutande använda

den till vak gris och älg.

Blir någon tusen lapp billigare med bara pipan med det är ju alltid bra med en extra bössa

Vilken tycker ni

Jag är egentligen inte helsåld på Blasern. Men om du nu har en sån är det väl vettigt att utnyttja den möjligheten!

Publicerat

Jag har en 9,3 pipa och en 308 pipa, tycker det är praktiskt, nu byter jag inte pipa så ofta, förra året satt 9,3 pipan på o i år sitter 308 pipan på, jag sitter i valet o kvalet på att köpa en pipa eller en bössa till, men det blir en R93 mest för att grabben ska kunna poffa lite.

Publicerat

KÖP PIPAN!

9,3x57 är ju en utmärkt kaliber för vak på gris! så löp o köp

Publicerat
  • Författare

Visst är det smartast att köpa en pipa bara men vem har sagt att jag är smart. :rolleyes:

Det jag tänkte lite är att om det händer nått med den enda bössan så vore det bra att ha en extra.

Vapen gaderoben är ju på intet sätt full än så det är ju inga problem

Publicerat

Lite o.t , men vad har snön med saken att polarn inte ville skjuta? Är det inte lättare att spåra på snö än barmark?

Publicerat

Lite o.t , men vad har snön med saken att polarn inte ville skjuta? Är det inte lättare att spåra på snö än barmark?

Kan ge dig ett svar..

Publicerat
  • Författare

nja hade inte varit så kul att gå efter den i 60cm snö.

Vi hade 2 hundar med oss och möjlighet att ringa i 3st till om det behövts.

Och hade den lagt sig 70 meter i i den granplateringen så hade den nästan varit omöjligt att få ut honom i denna snön. Han gick oxå med en sugga och ett gäng fjoligar så han hade nog inte varit så god att äta.

Den kommer fler ggr.

Publicerat

Kan ge dig ett svar..

Ok, sant och klokt. Tänkte inte längre än näsan i detta fallet, bara att det är ju lättare att spåra i snö utan hund.

Vi släpper inte heller några hundar mer än klövvilts rena stövare.