Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

pelj

Featured Replies

Publicerat

Hade tänkt köpa mig en ny pelj och jag undrar vad man ska köpa vallet tror jag ligger mellan astron och swepoint så jag skulle villa höra vilken som är bäst för och nackdelar med dom

Publicerat

Jag har en Astro, men kommer säkert att köpa mig en Swepoint DOGPS till nästa säsong.

Astron har för mig alldeles för dålig räckvidd.

Det verkar även som att man måste ha tur att råka få tag i en Astro som räcker mer än 1 Km.

I undantagsfall med utdrags anten har jag fått min att räcka 1,5 km.

Totalt värdelöst om men som jag jagar med stövare.

//Roggman66

Publicerat

Har ju lite betydelse vad man har för hund och hur man jagar.

Men jag kör med Astro och är jävligt nöjd. Har oftast skaplig kontakt ut till 2,5 km och räcker inte det så är jag flyttbar. ;)

Publicerat
  • Författare

okej men jag kommer väll mest att jaga med älghundar och lite stövare och där jag jagar är det ganska mycket berg mm så det är inte ett så plant landskap där jag jagar

Publicerat

Kolla på tracker hunter, lite dyrare än dom två du nämner. Men den funkar kanon.

Publicerat

Körde dubbla band under förra året, swepoint/astro och skillnaden på räckvidd är obefintlig därför förespråkar jag Garmin de räcker till 95% av mina jakter känner även många som jagar med stövare som är nöjd... Har du bra mobiltäckning så är de pejlarna bäst!

Publicerat
  • Författare

okej

Publicerat

Har en astro på min jycke, fördelen är att du snabbt får in spår osv in i datorn

den har jag en "Track ans Bark" sms/gps-sändare om hon skulle få för sig att springa flera mil, kostade 700:- (köpte den på ebay)

Andreas

Publicerat

Har en astro på min jycke, fördelen är att du snabbt får in spår osv in i datorn

den har jag en "Track ans Bark" sms/gps-sändare om hon skulle få för sig att springa flera mil, kostade 700:- (köpte den på ebay)

Andreas

Använder Astro & har gjort så i många år skaffade min första hösten de fanns i Nordic varianten .

Räckvidden ca 3.5 km tappar man hund så får man gå efter för du ser alltid var du tappade hunden.

Detta med original antenn dvs. stumpen har aldrig provat att byta antenn.

Det lustiga är att de som klagar på räckvidd nästan alltid har bytt ut original antennen ofta har de inte ens provat Astro innan antenn byte.

Gsm pejlarna är idag bra men telefon täckningen är inte fullständig inte ens i Sörmland & Västmanland där jag jagar fungerar dessa överallt.

//Lasse D.

Publicerat

Köpte mig en Astro under mellandagarna och ska helt klart bli kul att prova den till sommaren/hösten!

Funderar även på att köpa mig en teleskopisk antenn för att få bättre räckvidd, frågan är ju bara om skillnaden blir stor nog?

Publicerat

Har provat med min kusins Astro pejl (eller pejlar) under hösten.. Tror han är inne på sin 4e eller 5e i år.. INGEN av dem har klarat mer än 2 km, vid goda förhållanden.. Tror kombinationen Astro och en signalpejl med skallindkator är rätt modell.. Om man nu inte vill ha Swepoints gps variant..

Publicerat

Kör ni med de små original antennerna då?

Riktigt sugen på att köpa en större antenn, de där små kan ju fasiken knappt fungera.

Publicerat

Använder Astro & har gjort så i många år skaffade min första hösten de fanns i Nordic varianten .

Räckvidden ca 3.5 km tappar man hund så får man gå efter för du ser alltid var du tappade hunden.

Detta med original antenn dvs. stumpen har aldrig provat att byta antenn.

Det lustiga är att de som klagar på räckvidd nästan alltid har bytt ut original antennen ofta har de inte ens provat Astro innan antenn byte.

Gsm pejlarna är idag bra men telefon täckningen är inte fullständig inte ens i Sörmland & Västmanland där jag jagar fungerar dessa överallt.

//Lasse D.

Det här med antennen sitter nog mest i huvudet på folk.

Jag kör med originalantenn och har inga större problem. Lånade ut min ena pejl till en kompis,som glömt ladda sin. Men han var tvungen att byta till en längre antenn på mottagaren. Jag jagade ca 3km bort och hade inte mer än något kort tapp på hans hund på en halv dag.