Publicerat Januari 7, 201115 yr Tjabba. Ska köpa ett trijikon 1-4x24 men jag är rädd för att inte gilla den gula triangeln som riktmedel,de är nog bara en vanesak men om man inte skulle gilla de så går den ju alltid att sälja... Men skulle du välja triangeln eller en röpunkt som riktmedel? För och nackdelar med dom båda? //Martin
Publicerat Januari 7, 201115 yr 1-4x24 finns även i hårkors. tror de int spelar nån roll om du har rödpungt eller gula triangeln dom finkar på ungefär samma sätt ska själv sätta 1-4a på drillingen framöver tror att om du har hårkors har jag hört att de blir mer att man siktar. medans man har rödpungt så är de bara att följa med o nypa till men som sakt de är tyck o smak hadde personligen valt de variabla siktet alltså Trijicon med tranke på hur jag jagar
Publicerat Januari 7, 201115 yr Författare 1-4x24 finns även i hårkors. tror de int spelar nån roll om du har rödpungt eller gula triangeln dom finkar på ungefär samma sätt ska själv sätta 1-4a på drillingen framöver tror att om du har hårkors har jag hört att de blir mer att man siktar. medans man har rödpungt så är de bara att följa med o nypa till men som sakt de är tyck o smak hadde personligen valt de variabla siktet alltså Trijicon med tranke på hur jag jagar Ja ja vet att de finns i hårkors också de var därför jag frågade vad man ska välja :Dmen jag kanske inte fick fram de i texten? Tack för svar!
Publicerat Januari 7, 201115 yr Ja ja vet att de finns i hårkors också de var därför jag frågade vad man ska välja :Dmen jag kanske inte fick fram de i texten? Tack för svar! På en 1-4 helt klart triangeln, snabbare skott och ändå hyfsad precision med "toppen" av pyramiden!
Publicerat Januari 7, 201115 yr På en 1-4 helt klart triangeln, snabbare skott och ändå hyfsad precision med "toppen" av pyramiden! +1
Publicerat Januari 7, 201115 yr Författare På en 1-4 helt klart triangeln, snabbare skott och ändå hyfsad precision med "toppen" av pyramiden! Så jag tänkte att de borde vara också! Rätt säker på att de blir triangeln, slår nog till på ett imorgon
Publicerat Januari 7, 201115 yr På en 1-4 helt klart triangeln, snabbare skott och ändå hyfsad precision med "toppen" av pyramiden! Instämmer 200% Nu har jag iofs Trijicons tidigare modell 1,25-4 men triangeln är densamma, lär dig bara att skjuta med bägge ögonen öppna så du utnyttjar "BAC-funktionen" för snabba skott, så klarar du oxå att skjuta förvånansvärt små träffbilder med triangelns spets. BAC = Bindon Aiming Concept, är vettigt: du ser både "vidvinkel" och triangeln samtidigt, när hjärnan bestämt sig för skott ser du bara triangeln på målet. Undrar om den förklaringen blev bra Raggarö
Publicerat Januari 7, 201115 yr Författare fan martin jag vill med ha ett trijicon avis som fan Haha bara o köp förfan Säg till farsan att ni ska dra till bygg o intreör och köpa arbetshandskar så du kan skotta hemma men sen så beställer du en kikare istället
Publicerat Januari 7, 201115 yr Författare Instämmer 200% Nu har jag iofs Trijicons tidigare modell 1,25-4 men triangeln är densamma, lär dig bara att skjuta med bägge ögonen öppna så du utnyttjar "BAC-funktionen" för snabba skott, så klarar du oxå att skjuta förvånansvärt små träffbilder med triangelns spets. BAC = Bindon Aiming Concept, är vettigt: du ser både "vidvinkel" och triangeln samtidigt, när hjärnan bestämt sig för skott ser du bara triangeln på målet. Undrar om den förklaringen blev bra Raggarö jorå jag fattar
Publicerat Januari 8, 201115 yr Haha bara o köp förfan Säg till farsan att ni ska dra till bygg o intreör och köpa arbetshandskar så du kan skotta hemma men sen så beställer du en kikare istället
Publicerat Januari 8, 201115 yr Haha bara o köp förfan Säg till farsan att ni ska dra till bygg o intreör och köpa arbetshandskar så du kan skotta hemma men sen så beställer du en kikare istället vi har snöslunga
Publicerat Januari 8, 201115 yr Do you know how to turn a dishwasher into a snow blower??? Give the Bitch a shovel.
Publicerat Januari 10, 201115 yr Författare Blev ett trijikon Inskjutet och klart nu väntar jag bara på att de ska bli lördag
Publicerat Januari 10, 201115 yr BAC = Bindon Aiming Concept, är vettigt: du ser både "vidvinkel" och triangeln samtidigt, när hjärnan bestämt sig för skott ser du bara triangeln på målet. Undrar om den förklaringen blev bra Raggarö Vad är det för skillnad på BAC och bara skjuta helt vanligt med båda ögonen öppna mha. ett Aimpoint eller någon annan lågförstorande belyst kikare? Tycker det är lite tramsigt att hitta på en massa begrepp för vanliga företeelser... Sorry OT. /Må
Publicerat Januari 11, 201115 yr Blev ett trijikon Inskjutet och klart nu väntar jag bara på att de ska bli lördag Jag har ett sådant och jag är riktigt nöjd. In med triangen i bogen och tryck av. Är det lite längre avstånd, så maxförstoring och skjut med spetsen som riktmedel. Sedan har jag ett högförstorande också (QR fästen) så att jag kan vak- och pürchjaga med samma bössa. Lycka till!
Publicerat Januari 11, 201115 yr Vad är det för skillnad på BAC och bara skjuta helt vanligt med båda ögonen öppna mha. ett Aimpoint eller någon annan lågförstorande belyst kikare? Tycker det är lite tramsigt att hitta på en massa begrepp för vanliga företeelser... Sorry OT. /Må Men MÅ- det är ju ett koncept!!! Självfallet håller jag med dig om detta men det är ju som alltid mycket lättare om man säljer in saker som koncept. Att skjuta med båda ögonen öppna genom optik är en vanesak. /Christian
Publicerat Januari 11, 201115 yr Men MÅ- det är ju ett koncept!!! Självfallet håller jag med dig om detta men det är ju som alltid mycket lättare om man säljer in saker som koncept. /Christian Visst. Precis som fläskytterfilé... Snacka om att bli rövkn-ad... /Må
Publicerat Januari 11, 201115 yr Författare Att skjuta med båda ögonen öppna genom optik är en vanesak. /Christian Jag skjuter tinn 90% med båda ögonen öppna ända gången jag inte gör de är när vi vakar gris eller pyrsar på kvällen vid dåligt ljus. De är bara nått jag har fortsatt med sen jag lärde mig de på skeet banan Martin