Publicerat Januari 7, 201115 yr Hej, Hur går Mård/Mink fångsten för er? är nyfiken Själv tagit 4 minkar hittills ingen mård, Vad gör ni med era Mård/minkar? någon som köper skinnen och vad får man för ett?
Publicerat Januari 9, 201115 yr Har tagit en mård men har ytterligare 3 st spårade, har satt fälla vid en av dom och en annan går kring min mårdstock så han lär nog sitta snart.
Publicerat Januari 9, 201115 yr Har knappt haft fällorna ute de senaste åren. Men det har blivit en mård och en iller för Lina.
Publicerat Januari 10, 201115 yr två mård har det väl blivit i år. Hoppas på någon till innan jag klappar ihop fällorna.
Publicerat Januari 10, 201115 yr Här har det gått MYCKET trögt -en ynka på 21 fällor sedan 1:a november.... Känns en aningen tung-rott. Men tillgången på sork,ekorre samt det sanslöst pudertäcke av snö tror jag att dom blir en aning trång och lat i sitt födosök.
Publicerat Januari 19, 201115 yr Har en del spår nära fällorna,men går trögt.Två st fram till nu. Hoppas på ngn till innan jakten är slut.
Publicerat Januari 23, 201115 yr Var ute på min första mård jakt idag Vi lyckades spåra en mård så det blev en lyckad jaktdag
Publicerat Januari 23, 201115 yr Har blivit en mård idag. Satt en mink i en av minfällorna idag också, men något hade hunnit före och tuggat på minken.