Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

köp av nyare vapen sauer

Featured Replies

Publicerat

Hej sitter och funderar om man ska avveckla nått av klass 1orna för köp av en sauer 202 Stutzen (helstock) i kaliber 30-06.

Ville höra om det är nån som vet nått om dom om det är ett bra vapen till våra vilt vi har här i Sverige som både passare och hundförar vapen

om det finns nå för och nackdelar med detta vapen om det är något som man ska tänka sig för innan man köper det vapen

Publicerat

jag vet iaf att jag gillar blasers helstock som fan.

tyvärr dyr.

Publicerat
  • Författare

okej vad ligger den på för pris lapp

Publicerat

Har ingen som helst erfarenhet av helstockar öht. Däremot har jag en vanlig 202a som jag är rysligt nöjd med.

Mvh. Fitzo

Publicerat
  • Författare

okej hur bra presetion är det på den och vilka kulor tycker du funkar bäst till den

Publicerat

okej hur bra presetion är det på den och vilka kulor tycker du funkar bäst till den

Den har bättre precision än vad jag kan få ur den i vilket fall. Var en kille (betydligt bättre skytt än mig) på skjutbanan härom veckan som nöp in 3 pilar inom en dryg enkrona på hundra meter utan märkvärdigt stöd. Verkar vara helt ok egenprecision i bössan vad jag kan förstå. Skulle vara kul att se hur det går i en riktig skjutbänk för att få reda på hur det ligger till. Jag är mer än nöjd i vilket fall men jag ligger inte på banan och jagar träffbilder heller å andra sidan så jag är nog inte rätt man att svara på om den bara är okej, bra eller rent av skitbra.

Jag kör bara med köpeammunition och har inte provat så vansinnigt många varianter men kör nu med Remington UMC som övningsplugg och antingen Remington Core Lokt (180 gr har jag för mig) alt Lapua Mega 185 gr som jaktammunition. Dom samskjuter i stort sett 100% på 100 meter så jag har inte brytt mig om att leta ihjäl mig.

Kan tillägga att det är en 308 W.

Mvh. Fitzo

Publicerat
  • Författare

okej men jag undrar hur helstocken är

Publicerat

okej men jag undrar hur helstocken är

Sorry. Som jag sa så har jag ingen aning om det i och med att jag har en "vanlig" bössa. Lite OT helt klart. Ber om ursäkt för det.

Mvh. Fitzo

Publicerat

står en på walter borg som jag har för mig kostar 46'.

Publicerat

Se till att du trivs med säkringen på sauer 202 innan du köper bara.

Publicerat
  • Författare

Taxmannen okej men då tror jag det blev lite dyrt

sidelock hur är säkringen på en 202a

Publicerat

Taxmannen okej men då tror jag det blev lite dyrt

sidelock hur är säkringen på en 202a

Den har en knapp i varbygeln framför avtryckaren som man tryer upp för att osäkra. När den tryckts upp kommer samtidigt en knapp upp på kolvhalsen, den trycker man ner igen för att säkra. Mycket tyst manövrering. genialt enligt vissa och idiotiskt enligt andra så det är bra att vara medveten om konstruktionen innan köp.

Publicerat
  • Författare

okej vet du hur bra 202 helstocken i jämförelse med vanliga 202