Publicerat Januari 9, 201115 yr Nu har jag kollat. Det roligaste var att försöka komma loss från skogen efteråt... Två drag med hiliften och en vinschning krävdes. Testresultatet var det ja... http://jeepetorp.blogg.se/2011/january/penetreringstest-jaktgevar.html
Publicerat Januari 10, 201115 yr Kul test, jag hade inte trott att även vulcan, som inte är bondad, skulle hålla ihop så bra i is. Det är ju väldigt hårt.
Publicerat Januari 10, 201115 yr Kul test, jag hade inte trott att även vulcan, som inte är bondad, skulle hålla ihop så bra i is. Det är ju väldigt hårt. +1
Publicerat Januari 10, 201115 yr Författare Näää... Ska man välja kula utifrån det här testet så är det inte lätt. Skillnaden på dom olika kulorna kan mycket väl bero på slumpen, träffläget och isens egenskaper. Om det ens är någon skillnad. Men att 7X57R gick lika djupt som någon annan var överaskande. Fast det förstås, en mindre kula möter ju inte riktigt samma motstånd. Jag glömde tyvärr att prova med Scandium helmantel, och det hade varit kul att få med ett test med 6,5x55 också.