Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Najs sikte på Torsbo igår

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Fann ett par mycket intressanta begagnade sikten på Torsbo igår. Zeiss Victory 3-12x56 med targetrattar och FFP riktmedel mildot plus "avståndsskala" i nederkant. De kostade 16.500 men OJ vilka trevliga sikten! :wub: Nån som vet om setupen är "standard" eller bara helt custombeställd?

Publicerat

Hej,

Fann ett par mycket intressanta begagnade sikten på Torsbo igår. Zeiss Victory 3-12x56 med targetrattar och FFP riktmedel mildot plus "avståndsskala" i nederkant. De kostade 16.500 men OJ vilka trevliga sikten! :wub: Nån som vet om setupen är "standard" eller bara helt custombeställd?

Hade de flera alltså? Har sett den/dessa i deras lista över beggade sikten.

Måste vara custom. Vad var det för rattar? Testade de "nya" targetrattarna på en 4-16 som kändes mycket tightare än de "gamla" på en 6-24 som fanns hos Karlsson Jakt i Enköping. De nya ingav ett bättre förtroende.

/Må

Publicerat

Rikard- de där är specialbeställda och väldigt väldigt, "nice",

samtidigt har de nog en ganska liten marknad av intressenter, jag menar vem vill väl ha en Mil dot rm att jaga med? :blush:

/Chris

Publicerat

jag menar vem vill väl ha en Mil dot rm att jaga med? :blush:

/Chris

Nu blev jag sugen att skriva en liten artikel och skicka till någon jakttidning ang. riktmedel för jakt... :rolleyes::P

Är du med Chris som co-writer? ;)

/Må

Publicerat

Må- absolut, visst är jag det,

för egen hand har jag ju bara jagat med Mildot i, hmm tre+ år nu, ibland faller det ett enstaka vilt.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Hade de flera alltså? Har sett den/dessa i deras lista över beggade sikten.

Tror jag såg två åtminstone. Rattarna var av ett slag jag aldrig sett tidigare. Inte alls som de "nya" där man lyfter ratten och vrider, utan mer lika de man hittar på Leupolds taktiska. Typ.

Publicerat
  • Författare

samtidigt har de nog en ganska liten marknad av intressenter, jag menar vem vill väl ha en Mil dot rm att jaga med? :blush:

Sant. När man vred ner till 3x blev riktmedlet läskigt litet :rolleyes:

Publicerat

Nu blev jag sugen att skriva en liten artikel och skicka till någon jakttidning ang. riktmedel för jakt... :rolleyes::P

ärligt talat en väldigt bra idé!

det behövs och jag tror att den skulle vara relativt lättsåld!

(1500-3000 kr per trycksida borde man kunna få ut för en sådan artikel, lite beroende på hur många bilder man får med och vilken tidning man vänder sig till. fakturerat från eget företag får man ut något mer)