Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dött rådjur

Featured Replies

Publicerat

Var ute och kollade till foderplatserna idag, och då har jag en runda jag åker runt ett fält, jag åkte igår vid 14:00 och då var det inget konstigt. Men idag när jag kom på samma sträcka så hittade jag ett rådjursben lite blod och päls, jag hittade även spår som jag hoppas att jag kan få hjälp att identifiera.

post-5172-0-06416800-1294660713_thumb.jppost-5172-0-74972700-1294660755_thumb.jppost-5172-0-74402900-1294660725_thumb.jppost-5172-0-52872000-1294660737_thumb.jppost-5172-0-04349700-1294660750_thumb.jp

Publicerat

Hur stora är spårstämplarna?

Jag tycker det ser ut att vara lodjur...

Publicerat
  • Författare

Inte så himmla stora, konstiga va att det knappt är något blod, och inga släpspår kunde jag hitta heller =/. Ska fixa en bild med en tndsticks ask eller något.

Publicerat
  • Författare
post-5172-0-14620100-1294662726_thumb.jp
Publicerat

Räv tror jag. Inte lätt för rådjuren att freda sig på många håll i Sverige nu när räven kan röra sig skapligt men rådjuren dels börjar tappa i fysiken och dels har svårt att ta sig fram dessutom.

Publicerat
  • Författare

Det skumma är att de har sprungit på en plogad väg och sen är det ett av hopp över vallen och där är det bara 1 ben och massa päls, de rådjuren jag har sätt har verkat vara i bra kondition, och jag har haft mat och balar ute så det känns skumt att en räv skulle springa i fatt ett hyggligt friskt rådjur på en plogad väg. Sen vet man ju inte det kan ju ha varit ett sjukt djur, jag hoppas bara på att vi inte har fått lo till markerna.

Vet någon om Sörmland får några lodjur på tilldelningen i år?

Publicerat

Tror inte sörmland får lottilldelning men jag kan ha fel...

Vi hade 2 lokatter i en såt utanför vingåker innan jul så bli inte förvånad om de är lo :(

Publicerat

Ser ut som rävspår.

Publicerat

Det var möjligtvis inte en så stor väg så rådjuret blivit påkört och sedan räv föda ?

Publicerat
  • Författare

Det var en upplogad väg runt en av våra större vallar som ligger mitt i marken, plogade upp den för att ge lite gräs till djuren, lätt att kunna se nya spår och vart djuren rör sig och för att det är förbannat kul att åka pulka efter 4 hjulingen:) Så nej den blev inte påkörd det är jag helt säker på!

Publicerat

räv. rådjuren har det svårt nu. speciellt nu när skaren är här. blir att ha kolla på rävarna och jaga mycket under vintern

Publicerat

Ingen expert på spår. Kan det vart nån som spåra med hunden kanske?

Publicerat
  • Författare

Tror inte någon har spårat med und, är ju mina jaktmarker ch vi bor på en halvö, hade förmodligen märkt det i så fall, har dock mycket folk som går med lösa hundar :S