Publicerat Februari 23, 200620 yr Jag har en fundering ang. rävarna. Om man lämnar en död räv ute i skogen, äts den då upp av andra rävar?
Publicerat Februari 23, 200620 yr Svar ja! Alla mina avflådda rävar osm jag dumpat i skogen är oftast uppätna eller ivägsläpade av just rävar. Så jag tror att dom äter varandra i alla fall! // "TB"
Publicerat Februari 23, 200620 yr Japp.. de äter vranadra.. vet en gång när kompisens pappa sköt en räv på åtel men lät den ligga till morgonen så hade en annan räv varit där och tagit med sig sin kompis.. den hade bitit av svansen.. den låg kvar på åteln.....mvh
Publicerat Februari 23, 200620 yr Det vet jag inte, har aldrig provat med det. Men man har väl hört att dom kan släpa iväg andra kroppar när man har skjutit en på åteln och nästa räv kommer så kan dom börja släpa bort dom. Vad funderade du på då? Tänkte du slänga iväg en? // "TB"
Publicerat Februari 23, 200620 yr Författare Vad funderade du på då? Tänkte du slänga iväg en? Nä, nä, jag bara undrade lite allmänt.
Publicerat Februari 23, 200620 yr Fick se ett bildbevis på en räv som blivit av med huvudet efter att ha blivit skjuten på åtel. Räven hade rusat i skottet och lagt sig utan synhåll för gluggjägarn, som satt kvar efter skottet under natten. När han väl spårat upp räven saknade den huvud, det var visst andra gången detta har hänt för honom.
Publicerat Februari 23, 200620 yr Jo rävar äter sina"egna" .det kan bero på att det finns dåligt med mat . men jag brukar alltid gräva ner mina rävar för jag vill inte att vildsvinen ska äta på rävarna .för rävarna kan ha trikiner i sig .och då får ju vildsvinen i sig det .