Publicerat Januari 10, 201115 yr SÅLD Hej alla gubbar o gummor. Tänkte jag visar upp den här kniven jag gjorde någon månad sedan o har bara legat sen dess då beställaren fick pengar problem.Min brors arbets kompis beställde den en gång men han fick sluta på jobbet o kunde därför inte köpa kniven då det blev tajt ekonomiskt för honom. Hade tänkt att behålla den själv men bestämde att jag nog säljer den iallafall då jag alltid kan göra en ny åt mig själv. Skaftet är av fin masur björk, vatten buffel horn, mässing o mässing pinns. Bladet är 1095 stål ca 59 hrc o bara 9 cm långt.Gjorde filework på den för dekoren skull och för att tummen ska kunna vila fint på den om det skulle behövas.Graverade snöigt berg på bladet som syns bättre i verkligheten än mina kassa foton. Hela kniven är ca 21 cm långt. Om någon är intresserad kan jag göra en höger eller vänster slida till den. Vad tycker ni? Ha de alla snälla människor där ute mvh Kimmo Lilja
Publicerat Januari 10, 201115 yr Hej alla gubbar o gummor. Tänkte jag visar upp den här kniven jag gjorde någon månad sedan o har bara legat sen dess då beställaren fick pengar problem.Min brors arbets kompis beställde den en gång men han fick sluta på jobbet o kunde därför inte köpa kniven då det blev tajt ekonomiskt för honom. Hade tänkt att behålla den själv men bestämde att jag nog säljer den iallafall då jag alltid kan göra en ny åt mig själv. Skaftet är av fin masur björk, vateen buffel horn, mässing o mässing pinns. Bladet är 1095 stål ca 59 hrc o bara 9 cm långt. Hela kniven är ca 21 cm långt. Om någon är intresserad kan jag göra en höger eller vänster slida till den. Vad tycker ni? Ha de alla snälla människor där ute mvh Kimmo Lilja Tjena kimmo riktigt snygg igen Ha de bra /Jocke
Publicerat Januari 11, 201115 yr En av de vackraste knivar jag sett i hela mitt liv!!!!!!!!! ! vad skulle du ha för den? har säkert inte råd men denna va grymt fin!
Publicerat Januari 11, 201115 yr Författare Tackar mina vänner. Kniven är såld.. Knivar som bara ligger är det värsta jag vet då jag tycker de tar energi när man ser dem. Jag är så konstig i huvudet när jag se en kniv liggandes utan slida, så då börjar tankarna snurra i huvudet typ, faan jag skulle gjort den så eller kanske sådär istället, undrar om en annan komb skulle varit bättre osv... När det är färdigt då vill jag att de ska ha nya hem så att jag inte behöver fundera mer på just det projektet om ditten o datten. Ha de alla där ute. mvh Kimmo
Publicerat Januari 11, 201115 yr Jag har tittat till dina knivar under en period nu och alla är fina, däremot så var denna troligen den finaste hitills riktigt fin kombination. Du kan du
Publicerat Januari 11, 201115 yr Tackar Jocke. Har du använt den andra kniven än? täljt en grill pinne och skurit lite kött så den e invigd sitter som gjuten i näven /Jocke
Publicerat Januari 11, 201115 yr hoppas ägaren tar väl hand om den då! jag vart förälskad i den kan jag säga. den va ett stycke mästerverk!!
Publicerat Januari 11, 201115 yr Hejs ! den var ju riktigt fin nu kan det ju vara så att jag e sugen på glass , men ser inte handtaget ut lite grann som choklad rippel ? MUMMS i vilket fall som. Grattis till den nye ägaren. MVH Eas
Publicerat Januari 11, 201115 yr Jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuuuuk, det finns så mycket jag behöver... Så jäkla läckert det var med det svarta och vad nu det där "dot:arna" var! Skitfräck! Bara att gratulera till ännu ett mästerverk!
Publicerat Januari 12, 201115 yr Författare Tackar. dotarna är mässing pinns jag donat in i buffel hornet.
Publicerat Januari 13, 201115 yr Jag ska sluta att kolla in den här tråden tills jag har päääng... Blir ju snudd på depression av att se godis så ofta och inte kan handla... Och denna är bara helt outstandig! Suck....