Publicerat Februari 23, 200620 yr USCH!!!!!!!!! Fna så man blir mörkrädd nästan. tur att inte dom där finns i sverige :- // "TB"
Publicerat Februari 24, 200620 yr Ta bort länken! ett mkt osmakligt tilltag med sk "canedhunting" dvs instängda djur som jagas, synd att dom inte fick mera däng........skjuter som krattor gör dom dessutom, en riktig PH skulle inte tillåta en sådan skytt.
Publicerat Februari 24, 200620 yr Ta bort länken! ett mkt osmakligt tilltag med sk "canedhunting" dvs instängda djur som jagas, synd att dom inte fick mera däng........skjuter som krattor gör dom dessutom, en riktig PH skulle inte tillåta en sådan skytt. Väldigt vad du vet mycket, var du där när det hände eller??
Publicerat Februari 24, 200620 yr Författare Ta bort länken! ett mkt osmakligt tilltag med sk "canedhunting" dvs instängda djur som jagas, synd att dom inte fick mera däng........skjuter som krattor gör dom dessutom, en riktig PH skulle inte tillåta en sådan skytt. Vadå instängda djur som jagas ? Är det något att förfäras över ? Tror du inte det förekommer i Sverige kanske ? Visserligen inte på lejon men vildsvin och hjort då ? PS, vad är en RIKTIG PH ?
Publicerat Februari 24, 200620 yr Väldigt vad du vet mycket, var du där när det hände eller?? Denna film har varit uppe för disskution på ett annat forum... Vadå instängda djur som jagas ? PS, vad är en RIKTIG PH ? Notera stängslet till höger i bild i början av filmen, och stängselstolparna som syns bakom Lejonet ca 1 min in i filmen... PH= Pro Hunter eller jaktguide på svenska....en riktig sådan hade aldrig låtit "jägaren" skjuta i dedär läget och han hade sannerligen inte väntat så länge innan han hade börjat beskjuta de anfallande lejonet. Lejonet hade otur som missade den s.k "jägaren" > Ursäkta Alfie om jag svarar på frågor som verkar vara ställda till dig :-... Mvh Fredde
Publicerat Februari 24, 200620 yr Vadå instängda djur som jagas ? Är det något att förfäras över ? Tror du inte det förekommer i Sverige kanske ? Visserligen inte på lejon men vildsvin och hjort då ?PS, vad är en RIKTIG PH ? Bara för att det förekommer hägnjakt i Sverige så är det väl inte mer sportsligt för det. Men visst det är ju jättefränt att skjuta ett instängt lejon, att man dessutom behöver tömma sisådär fyra magasin gör ju bedriften ännu större. :
Publicerat Februari 25, 200620 yr Notera stängslet till höger i bild i början av filmen, och stängselstolparna som syns bakom Lejonet ca 1 min in i filmen...PH= Pro Hunter eller jaktguide på svenska....en riktig sådan hade aldrig låtit "jägaren" skjuta i dedär läget och han hade sannerligen inte väntat så länge innan han hade börjat beskjuta de anfallande lejonet. Jo visst, man ser nåt som ser ut som stängsel, men det är inget bevis på att det är ett hägn dom jagar i. Dessutom så syns inga stängsel på något annat ställe vilket tyder på att om det är ett hägn så är det förmodligen ett stort sådant. I vissa delar av Afrika jagar man i hägn som är 10 000-tals hektar. Jag är nyfiken på hur du kan bedömma att läget är dåligt med tanke på att du ser lejonet i från kameramannens synvinkel och inte från skyttens. Personligen så tycker jag att det luktar lite "aftonbladet" om vissa inlägg i den här tråden. Man drar slutsatser på ganska dåliga grunder och gör nån slags sensationshistoria av det. Kan vi inte bara nöja oss med att det är en spektakulär filmsekvens och lämna ogrundade spekulationer därhän...
Publicerat Februari 25, 200620 yr Idioter. Farmför allt skulle det vara åtalbart med guider som beter sig på det sättet. Helt sjukt.
Publicerat Februari 25, 200620 yr Jo visst, man ser nåt som ser ut som stängsel, men det är inget bevis på att det är ett hägn dom jagar i. Dessutom så syns inga stängsel på något annat ställe vilket tyder på att om det är ett hägn så är det förmodligen ett stort sådant. I vissa delar av Afrika jagar man i hägn som är 10 000-tals hektar.Jag är nyfiken på hur du kan bedömma att läget är dåligt med tanke på att du ser lejonet i från kameramannens synvinkel och inte från skyttens. visst kan dom ha hägn som är 10 000-tals hektar....men i-och-med att man ser stängslet både till höger och bakom djuret så behöver man inte vara raketforskare för att förstå att dom är i ett hörn....och att ha jagat in ett djur i ett hörn på ett hägn, om än hägnet är 1000000000000000 hektar, gör det minst lika oetiskt. jag tycker att läget är dåligt därför att lejonet står mitt bland en massa buskar...vilken förnuftig jägare som helst skjuter inte på ett vilt när det står mitt i en massa buskar...speciellt inte när det är x antal hundra kilo mördar maskin... /Fredrik
Publicerat Februari 25, 200620 yr Hej Hägn eller inte hägn, hursomhelst tycker jag att den där videon gav en ganska besk eftersmak. Har ingen erfarenhet av afrikajakt på "Dangerous Game" men att skjuta vilt omkring fruar och fotagrafer eller vilka dom nu hade med sig och att guiden låter situationen gå helt ur styr tycker jag både är oproffsigt och oetiskt. Mvh "Moralgubben" Kalle..
Publicerat Februari 25, 200620 yr Vadå instängda djur som jagas ? Är det något att förfäras över ? Tror du inte det förekommer i Sverige kanske ? Visserligen inte på lejon men vildsvin och hjort då ?PS, vad är en RIKTIG PH ? Denna film har varit uppe för disskution på ett annat forum...Notera stängslet till höger i bild i början av filmen, och stängselstolparna som syns bakom Lejonet ca 1 min in i filmen... PH= Pro Hunter eller jaktguide på svenska....en riktig sådan hade aldrig låtit "jägaren" skjuta i dedär läget och han hade sannerligen inte väntat så länge innan han hade börjat beskjuta de anfallande lejonet. Lejonet hade otur som missade den s.k "jägaren" > Ursäkta Alfie om jag svarar på frågor som verkar vara ställda till dig :-... Mvh Fredde Svara på, jag står för vad jag tycker, filmen visar inte något som jag anser vara förknippat med jakt, varför är det så mycket folk med om man jagar? och lejon dessutom? kameror, skyttar, mfl går omkring som statister, ger inte något seriöst intryck utan verkar vara uppställt för kameran endast, osmakligt är det, oproffsigt och oetiskt......i mina ögon inte ett dugg "fränt" eller spännande...bara dumt och klumpigt. Nej, jag var inte där, hade inte varit heller om chansen givits.....om jag skulle bege mig ut för att skjuta ett lejon så skulle nog inte mitt följe se ut som på filmen, det kan jag lova, med ett sådant följe hade jag helt frankt stannat kvar och begärt pengarna tillbaka av arrangören, detta är inte i mina ögon jakt....men jag utgår att det inte är jakt som de inblandade har betalat för...dom har betalat för att skjuta ett lejon, helst utan strapatser och inför kamera och publik......