Publicerat Januari 12, 201115 yr Kul för grannkanalen att stå i bannern intill en sådan laddning med skit. Undrar om inte kära Robban kommer att börja tänka om snart. /Chris
Publicerat Januari 12, 201115 yr Populistiskt skitsnack Andreas Kan så vara men det var en väl kort förklaring på en jävligt lång artikel!! Finns det ingen sanning i den alls?? Killen har åtminstone tagit sig tid att skriva det!
Publicerat Januari 12, 201115 yr Kan så vara men det var en väl kort förklaring på en jävligt lång artikel!! Finns det ingen sanning i den alls?? Killen har åtminstone tagit sig tid att skriva det! Av det jag skumläste var det inget som var sanningsenligt av de såkallade faktapåståendena, i tyckande delen står det ju vederbörande fritt att fabulera. /Christan
Publicerat Januari 12, 201115 yr Av det jag skumläste var det inget som var sanningsenligt av de såkallade faktapåståendena, i tyckande delen står det ju vederbörande fritt att fabulera. /Christan Detta är kopierat från granntråden och när miljöministern skriver det så!! Årets vargjakt – som startar nu på lördag – är mer begränsad än fjolårets. 20 vargar ska avlivas denna gång i stället för förra årets 27 vargar. I år påbörjas också arbetet med att genetiskt förstärka den mellansvenska vargstammen. Högst 20 vargar ska införlivas i den till och med 2014. I första hand sker förstärkningen genom flyttning av naturligt invandrade individer, men en aktiv utplantering av vargar från Finland och/eller Ryssland kommer att behövas. Jag vill betona att utplantering och den nuvarande begränsningen av vargstammen är tillfälliga åtgärder. Regeringen vill på sikt ha en större vargstam, skriver miljöministern Så allt verkar åtminstone inte taget ur tomma intet däremot så verkar han duktig på att hitta på!! Men att avfärda hela artikeln är väl samtidigt att vilseleda, plocka hellre isär den och ge en saklig analys.
Publicerat Januari 12, 201115 yr Detta är kopierat från granntråden och när miljöministern skriver det så!! Årets vargjakt – som startar nu på lördag – är mer begränsad än fjolårets. 20 vargar ska avlivas denna gång i stället för förra årets 27 vargar. I år påbörjas också arbetet med att genetiskt förstärka den mellansvenska vargstammen. Högst 20 vargar ska införlivas i den till och med 2014. I första hand sker förstärkningen genom flyttning av naturligt invandrade individer, men en aktiv utplantering av vargar från Finland och/eller Ryssland kommer att behövas. Jag vill betona att utplantering och den nuvarande begränsningen av vargstammen är tillfälliga åtgärder. Regeringen vill på sikt ha en större vargstam, skriver miljöministern Så allt verkar åtminstone inte taget ur tomma intet däremot så verkar han duktig på att hitta på!! Men att avfärda hela artikeln är väl samtidigt att vilseleda, plocka hellre isär den och ge en saklig analys. Du får läsa det precis som du vill men allt dravel om dvärgbandmask o smittorisker är patetiskt, därtill är det förljuget och direkt felaktigt, varför analysera o bemöta produkten av en lätt förvirrad persons skrivelser? Du kanske vill hålla med slikt men det är inte värt enligt mig och jag undrar verkligen om JJ vill ha med detta, de är trots allt en tidning med det ansvar som medföljer för utgivning. /Christian
Publicerat Januari 12, 201115 yr Du får läsa det precis som du vill men allt dravel om dvärgbandmask o smittorisker är patetiskt, därtill är det förljuget och direkt felaktigt, varför analysera o bemöta produkten av en lätt förvirrad persons skrivelser? Du kanske vill hålla med slikt men det är inte värt enligt mig och jag undrar verkligen om JJ vill ha med detta, de är trots allt en tidning med det ansvar som medföljer för utgivning. /Christian Vad gäller statens intresse för Dvärgbandmask så får man ju pengar för rävar som skickas till analys så en viss oro finns! De samlar 300 rävar från olika ställen i landet och medde 200sek och porto och analysarbete skulle jag tippa på att varje räv kostar dryga 1000lappen i slutänden och med tanke på att de pengarna finansieras av staten så! Jag tycker själv att han svamlar om bojkotten men vinklar man det en aning så skjuter vi inte bort varg utan byter i princip bara ut dem och med miljöministerns lilla inlägg om att vidare öka vargstammen så börjar åtminstone jag känna att allt inte går våran väg.
Publicerat Januari 12, 201115 yr Jag kanske är en aning negativ men pga ulven så känns som om vi går en mörk framtid till mötes när det gäller jakten. Det där smittorisksnacket är väl ett slags halmstrå man griper efter, fullt förståeligt.
Publicerat Januari 12, 201115 yr Jag tycker att vi kan ta naturskyddsföreningen, DBF, Ny rovdjurspolitik och liknande folk och sätta dom på en öde ö full av kameror och sända som dokusåpa så kanske vi andra kan få en vettig disskusion kring vargen. Faktiskt så är det då man läser saker som t ex denna artikel eller en artikel skriven av en "vargkramare" svårt att avgöra om man läser en artikel mot vargen eller för vargen, argumenten är snarlika, artikeln full av falska påståenden och ibland så motbevisar dom sig själva en aning. Jag har en teori, egentligen så handlar det inte om vargar utan om något helt annat och vargkramarna och varghatarna är egentligen samma personer som är anställda hos en hemlig myndighet som lyder direkt under statsministern, dom driver detta för att avleda vår uppmärksamhet ifrån dom utomjordningar som dom säljer kinesiska barn till som slavar att arbeta i mineralgruvorna på planeten XZ-7 som styrs utav oempatiska onda jättespindlar.
Publicerat Januari 12, 201115 yr Sign dogdick har inte legat på latsidan Man undrar lite vem det är? Han eller hon har ju faktiskt gjort research i ämnet. Men tror man på det han/hon skriver så tror man på tomtar & troll också. Otroligt vad dessa vargar skapar fundamentalister, på bägge sidor. Tycker iofs att vi skall vara glada att ett forum som JJ finns som hyfsat oberoende, vilka var det som vågade vara riktigt, riktigt obekväma mot statliga sveaskog - jo dom som inte hade nåt att förlora. Alla andra tidningar är ju ägda av en medlems organisation som åtnjuter skattemedel, även JoF är ju ägt av LRF media. Jägareförbundet har ett par vassa skallar med en inte alltid PK åsikt vilka som jag faktiskt tycker gör ett bra jobb, men organisationen som sådan skall nog granskas ibland som alla andra. Gemene man vet inte vad det står i det finstilta kontraktet på det allmänna uppdraget, så där är det ju fritt att spekulera. Men som sagt, att leva med sig själv som ordförande i SJF på dom premisserna som dogdick beskriver går rimligen inte. Lyckas han med ett vargfritt sörmland så skall jag eventuellt omvärdera tanken.
Publicerat Januari 12, 201115 yr Jag blir allmänt trött av sånt där svammel, oavsett vem det är som levererade det. Dock tycker jag det är dåligt av en tidning som skall, i min åsikt, ha lite faktakoll på vad de tar in i tidning papper eller elektronisk.
Publicerat Januari 12, 201115 yr Jag ser inte att den här artikeln kan göra något gott åt debatten. Antar att dom tog med det på grund av att det är ett hett ämne för tillfället, och just skapar mycket debatt.