Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dela vapenskåp

Featured Replies

Publicerat

En fråga till er som lyckats övertyga er bättre hälft om att vapenskåp bör vara stora, dyra och centralt placerade mitt på bästa plats i en 40 kvm stor lägenhet:

Hur många hyllor fick ni lova bort till hennes guld och juveler?

Vad kan vara acceptabelt och rimligt? Vilka argument kan man lägga fram för att ialla fall få behålla topphyllan? Och hur kan man hävda att läskstången inte är "smutsig"?

:wacko::wacko::wacko:

Till slut, ett tips till den som för dylika äktenskapliga diskussioner inför stundande inköp: Köp det största skåpet ni kan hitta. Det stog i broschyren att mitt rymmer 12 bössor men jag får fan bara in 3 :lol:

Publicerat

En fråga till er som lyckats övertyga er bättre hälft om att vapenskåp bör vara stora, dyra och centralt placerade mitt på bästa plats i en 40 kvm stor lägenhet:

Hur många hyllor fick ni lova bort till hennes guld och juveler?

Vad kan vara acceptabelt och rimligt? Vilka argument kan man lägga fram för att ialla fall få behålla topphyllan? Och hur kan man hävda att läskstången inte är "smutsig"?

:wacko::wacko::wacko:

Till slut, ett tips till den som för dylika äktenskapliga diskussioner inför stundande inköp: Köp det största skåpet ni kan hitta. Det stog i broschyren att mitt rymmer 12 bössor men jag får fan bara in 3 :lol:

Enkel lösning, se till att din bättre hälft jagar hon med. Vi köpte skåp som är klassat för 20 vapen, får väl knappt in 5...

Tipset är att köpa svart skåp oxå, tycker det är miltals snyggare än ett stålskåp eller liknande om man ska ha det framme...

/J

Publicerat

Enkelt.

Vänta tills du är ensam hemma.

Ställ skåpet i hallen, ta sedan en tushpenna och skriv Proppskåp på dörren.

Stick sedan ner på stan och köp en sådandär glitterlåda som damerna brukar ha, borde kosta typ 50 spänn.

Publicerat

Enkel lösning, se till att din bättre hälft jagar hon med. Vi köpte skåp som är klassat för 20 vapen, får väl knappt in 5...

Precis! Frugan och jag för i dagsläget en diskussion om att skaffa större skåp och jag vet inte vems fel det är att det behövs, men hon har faen mer än dubbelt så mycket ammo hemma till sina bössor än vad jag har. Bara det är orättvist. :angry:

Publicerat

Precis! Frugan och jag för i dagsläget en diskussion om att skaffa större skåp och jag vet inte vems fel det är att det behövs, men hon har faen mer än dubbelt så mycket ammo hemma till sina bössor än vad jag har. Bara det är orättvist. :angry:

Skulle jag stoppa in min hagelammo i mitt vapenskåp skulle inte jag få in en enda bössa... <_<

Det var enklare när jag bodde i England. Då hade man en lastpall med 10000 plugg i garaget som man hämtade plugg på tre dagar i veckan tills det var slut och lastbilen kom med en ny pall.

Inga regler om vapenskåp för ammo här inte.

Här måste jag ha ett eget skåp för ammo och det är ofta man måste pyssla för att få in och ut ammunitionen... Vilket I-lands problem inser jag medans jag skriver detta :lol:

Jag måste ha en förstående fruga eftersom hon aldrig har gnällt över mina vapenskåp eller ens försökt göra anspråk på att få lägga in någonting i dem. :wub:

Å andra sidan enligt lag får hon väl inte ens veta vart jag har mina nycklar så det är väl också ett argument man kan använda ;)