Publicerat Januari 13, 201115 yr söker tips och trix för laddning av en 6XC. kulan är 105gr A-max och krut som är enklast att få tag på är såklart Norma ( vad annars? ) så någon som har bra recept på passande krut och laddning så säg gärna till. mvh
Publicerat Januari 13, 201115 yr söker tips och trix för laddning av en 6XC. kulan är 105gr A-max och krut som är enklast att få tag på är såklart Norma ( vad annars? ) så någon som har bra recept på passande krut och laddning så säg gärna till. mvh Här kan du läsa lite om han som tog fram kalibern. http://www.davidtubb.com/tcom_images/dtac/6mmxc_writeup.html Mvh.
Publicerat Januari 13, 201115 yr Här kan du läsa lite om han som tog fram kalibern. http://www.davidtubb.com/tcom_images/dtac/6mmxc_writeup.html Mvh. Marcus- Norma har laddatan du söker, börja minst 10% kort om maxladdning. /Christian
Publicerat Januari 14, 201115 yr Författare tackar för länken Flex! då har man fredagsläsningen klar då tack Christian har tittat där oxå lite men känns sådär bra när min o max är samma laddning. hade lite hopp om någon annan som själv hade testat o ladda 105:orna i sin XC och hade några bra tips oxå. ska inte börja ladda ännu då inte bössan är hämtad men snart så
Publicerat Januari 14, 201115 yr tackar för länken Flex! då har man fredagsläsningen klar då tack Christian har tittat där oxå lite men känns sådär bra när min o max är samma laddning. hade lite hopp om någon annan som själv hade testat o ladda 105:orna i sin XC och hade några bra tips oxå. ska inte börja ladda ännu då inte bössan är hämtad men snart så Ja du Marcus, mitt råd är då återigen, om du inte har mollade kulor, backa minst 10 ja rent av 15% och börja där, Norma är sparsamma med data för kalibern förmodligen för att de inte har hunnit med att testa den fullt ut eller för att de vill hänvisa brukaren till deras laddningar från fabrik, prova att maila Norma, de brukar svara mycket snabbt. Just det en helt annan sak, Normas tävlingsladdning med Berger 105 kulan, det är Bergers Match kula, den har den tjockare manteln och kommer inte, på något vis att expandera i vilt på det sätt som man önskar, jag har fått det bekräftat av en bekant som inte bor i Sverige efter att han gjort lite prover i medium. /Christian
Publicerat Januari 14, 201115 yr Just det en helt annan sak, Normas tävlingsladdning med Berger 105 kulan, det är Bergers Match kula, den har den tjockare manteln och kommer inte, på något vis att expandera i vilt på det sätt som man önskar, Tur det finns A-Max Marcus: jag hjälper dig gärna att fundera ut några laddstegar när bössan är hemma
Publicerat Januari 14, 201115 yr Författare tackar Christian! ska så vitt jag vet inte köra molly men vet inte då jag precis skaffat en tumlare som ska användas precis mailat Norma och frågat vad dom kan rekommendera till denna bössa/kaliber så får se vad deras svar blir. haha japp tacka gudarna för A-max! denne ska brukas såväl på tavla som på ja allt det låter bra du. vi får spåna någon dag längre framöver på bra laddningar. hämtar bössan första helgen i feb så då ska helvetet dra igång för dig. nämligen hjälpa MIG o bli en bättre skytt ( lycka till )
Publicerat Januari 14, 201115 yr Jag är inne på min andra pipa i xc och dessa pipor har haft ett krut gemensamt som visat bäst precision och jämnast hastighet och krutet är normas Urp, jag har provat 203b,204,vv150.vv160,vv550 men sedermera återvänt till Urp. Jag har kört en pipa med moly kulor och en pipa med vita kulor, om jag skulle välja bort Urp krutet så skulle mitt val bli 203b men det är ju med mina bartlein pipor med "four big groves"..dom är lite speciella. Jag har matat piporna med 105Berger och även 105scenar med dessa krut. mvh christer
Publicerat Januari 14, 201115 yr Författare låter intressant! vilka laddningar har du kört på med nakna kulor? med URP och 203-B krutet menat då. finskt krut är värdelöst o försöka få fatt på här!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.