Publicerat Februari 24, 200620 yr Hej! Letar efter en konvertering till löstagbart magasin på min Rem 700. Har sett att Remington försett några av sina nya modeller med magasin...har ochså hört att dom har problem med matningen på dessa.....nån som har erfareheter ??? HS tillverkar ju ett underbeslag med magasin och det ska ju tydligen vara bra....men var hittar man ett sånt i det här landet > Om nån har ett som ligger och skräpar är jag intresserad....Ska vara till Rem 700 SA 308W! Vildhog
Publicerat Februari 24, 200620 yr Hej! Jag har haft en en sådan där remington med löstagbart magasin ( DM) det matade bra men var fult som stryk och aningen rassligt. Hs modellen måste nog vara bättre, om inte bra mycket vackrare ;D
Publicerat Februari 24, 200620 yr Hej! Jag har haft en en sådan där remington med löstagbart magasin ( DM) det matade bra men var fult som stryk och aningen rassligt. Hs modellen måste nog vara bättre, om inte bra mycket vackrare ;D Ok då utesluter vi Rem original..... Bara att leta vidare efter HS då.... : Stort Tack!
Publicerat Februari 24, 200620 yr Varför förstöra bössan med ett löstagbart magasin? ??? De flesta löstagbara magasin snor material i lådan. Risken är dessutom överhängande att du på passet upptäcker att magasinet är borta och detta när du minst anar det Löstagbara magasin är befogade på vapen vars tilltänkta användningsområde inbegriper intensiv skottlossning, typ eldstötar... Ska du tvunget ha ett löstagbart skulle jag också ha satsat på ett från HS, jag var själv på väg att köpa ett sådant innan jag kom till insikt över vad jag sysslade med. http://www.hsprecision.com/new_floor_plate.htm
Publicerat Februari 24, 200620 yr Kindbo.....du har nog rätt...vore förbannat irriterande att sumpa magasinet. > Iden kom till efter allt jävla fibbel med patroner på drevjakterna....korta såter med många passbyten och patron ur helatiden...kalla fingrar och handskar...ja du kanske förstår! Vildhog
Publicerat Februari 24, 200620 yr Kindbo.....du har nog rätt...vore förbannat irriterande att sumpa magasinet. >Iden kom till efter allt jävla fibbel med patroner på drevjakterna....korta såter med många passbyten och patron ur helatiden...kalla fingrar och handskar...ja du kanske förstår! Vildhog Precis av samma anledning hade jag löstagbara magasin tidigare, nu använder jag mig av ett slutstycksfodral istället. Det sitter alltid i bältet, dessutom är det lättare att upptäcka om man glömt slutstycket än magasinet Nåväl, det händer aldrig då det alltid sitter i bössan eller i fodralet http://www.baron.se/products.asp?katid=137〈=sv
Publicerat Februari 24, 200620 yr Hej!Letar efter en konvertering till löstagbart magasin på min Rem 700. Har sett att Remington försett några av sina nya modeller med magasin...har ochså hört att dom har problem med matningen på dessa.....nån som har erfareheter ??? HS tillverkar ju ett underbeslag med magasin och det ska ju tydligen vara bra....men var hittar man ett sånt i det här landet > Om nån har ett som ligger och skräpar är jag intresserad....Ska vara till Rem 700 SA 308W! Vildhog ebay har det på sin hemsida om jag inte minns fel. Kika på länken nedan. http://sporting-goods.search.ebay.com/rifl...Z1QQsacatZ73943
Publicerat Februari 26, 200620 yr Det ska inte vara några problem att ta hem HS grejer. Men räkna med tid samt att dessa inte är gratis, räkna en 3500-4000:-ett mag+underbslag + om du ska ha extramag.. Själv kör jag gärna med vapen utan mag. Av den enkla anledningen att det i alla fall är en grej mindre man kan glömma. Men det beror ju helt på vilken jakt man håller på med. Eller skytte på bana.
Publicerat Februari 26, 200620 yr .........och sedan glömde jag att skriva att det finns en karl i Haparanda som bygger om vapen till löstagbart magasin för runt 1500-2000:- kr.