Publicerat Januari 15, 201115 yr Håller på att fotar en kniv med bara 5 cm långt blad. En riktig finlirare eller till små vilt. Sätter ut den alldeles strax.Kallar den gentlemannens edc. Skaftet har jag gjort av en svart vatten buffel horns spets med egen liten karaktär i. Formade skaftet efter den egna svängen spetsen hade. Dona i mässing pinns på båda sidorna. Bladet dona jag av 1095 stål o gjorde filework på den. Kommer strax.
Publicerat Januari 15, 201115 yr Författare Hej igen. Här kommer nu lite bilder. Gjorde ett hängsmycke av resterande horn spets. Kan man ha i nyckel knippen osv.. Vad tror ni om den??
Publicerat Januari 15, 201115 yr Nice!! Det finns ingen gräns för din fantasi och kunskap när det gäller knivar! Urläcker!
Publicerat Januari 15, 201115 yr Tjena kimmo ruskigt snygg den vart vad e det för material mellan mässing och buffel, de ljusa ? *edit vart just 25 poster och avancerade till ekorrjägare.... småvilt liten kniv... eh e det ett tecken ??
Publicerat Januari 15, 201115 yr Snygg väldigt snygg. Ska försöka hinna fixa bolsterna i veckan har haft mycket att göra. Behöver du mer mässing pinns så hojta blir mycket stumpar över. Lasse
Publicerat Januari 16, 201115 yr Författare Tackar o bockar. Kommer ihåg att mässingpinnsen var ett j-- vla pyssel o dona dit. Vatten buffel horn luktar inte heller så bra när man borrar o papprar i det. Tur att det inte luktar något när det är färdigt hah,, Finns det intresse så släpper jag den för 1500 kronor med slida prutat o klart. ha en trevlig söndag alla jägare o ni som har skjutit en varg berätta gärna det för mig mvh Kimmo Lilja
Publicerat Januari 16, 201115 yr mycket fin liten sak den Kimmo ! en fråga. är vatten buffelhorn solida ? tänkte på kohorn o dom är det ju inte ? en svart slida till hade vatt najs MVH Eas
Publicerat Januari 16, 201115 yr Författare Hej Eas. Vatten buffelhorn är helt solid rakt igenom. Man får en jäkla fin finnish på det också. blir lite lyxigt utseende.
Publicerat Januari 16, 201115 yr mmm lite vardags lyx är ju inte fel riktigt fin i mitt tycke. MVH Eas
Publicerat Januari 16, 201115 yr Författare Jag kan gå ner till 1400 kronor med en fin slida till för den här händiga liraren.
Publicerat Januari 16, 201115 yr Författare Tackar. Känns bra i handen då det är lite tyngd i den också.