Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dimmer till åtelbelysning.

Featured Replies

Publicerat

Smart! ;) Men hur gör du när du skall skjuta? Jag skulle istället monterat på en liten ratt som "skruvar" fram ljuset och stannar på det läget du väljer.

Publicerat
  • Författare

Jo då, serrö. Då har jag ett knippe buntband liggande. Bara att spänna runt knappen till önskad ljusstyrka. Knappen är dessutom lite kilformad, så det går att finjustera utan att byta buntband.

Eller så kan man hålla knappen i samma hand som stocken, och öka beysningen i samband med skott...

Men det finns planer på att ha en liten tving monterad på någe vis, så man justerar ljuset med den... Vi får se...

Publicerat

Jag har använt dimmer i några år och det är alltid olika från gång till gång hur mycket ljus jag behöver. Det tar ca en minut innan jag får det ljuset som krävs och det är bättre att vara för långsam med vredet, än vrida upp mer eller mindre direkt.

Oftast har det egentligen ingen betydelse, för de flesta grisarna bryr sig inte om ljuset. De lite äldre djuren däremot kan ge sig iväg om jag inte gör rätt!

Publicerat

Så kör du med helt utan ljus o dimmar upp det eller har du lite ljus på från början?

Publicerat

När jag vrider på dimmern blir det ett svagt glödljus och sen vrider jag sakta (ca 1 minut) tills jag ser vilka grisar som är framme med hjälp av kikarsiktet.

Även den skyggaste grisen brukar stanna kvar!

IMG_1832.jpg

Har denna till alla åtlar! Lätt att koppla in varje gång.