Publicerat Januari 16, 201115 yr Tänkte skapa en tråd om var man kan vända sig om man vill sälja av sitt överskott/få in extrapengar på sin hobby. Jag är ju boedes i Skåne men det bör finnas många runt om i landet så tråden kan ju bli stor. Vet ej hur det är med att göra "reklam" på sidan men vi får väl se till att det inte blir någon reklamtråd för utomstående utan en rekommendationstråd för medlemmarna. Jag har ingen som helst erfarenhet av någon uppköpare men vet att det finns flera. En ligger i Sjunkaröd heter Skånska Vilt. Sedan finns det en annan som har legat i Isgrannatorp men som numer håller till i en liiiten håla som heter Maglehult - tror jag! Jag vet inte vad den firman eller han som har det heter, tyvärr. För det skulle nog vara den som ligger närmast mig. Som info har jag googlat, enirat, hittat, ratsitat osv men utan resultat. Möjligen heter han Jan men det är allt jag har att komma med. Någon som vet? Sedan är det bara för alla att fylla på med bra uppköpare som är trevliga och lämnar hyfsade priser.
Publicerat Januari 16, 201115 yr Jag har aldrig behövt vända mig till vilthandlare. Har alltid fått avsättning hos vänner , släktingar , arbetskamrater osv. Om man kan hantera o presentera viltet/köttet på ett snyggt o proffsigt vis får man betydligt mer klirr i kassan den vägen.
Publicerat Januari 16, 201115 yr Författare Jo, det klart att det går att sälja till vänner osv. Det är bara det att jag är en fruktansvärt dålig säljare så jag skänker bort kött istället till de få jag känner. Sedan är det om man/jag skulle skjuta en större galt någongång...den vill man kanske inte ha själv och definitivt inte ge till vänner.
Publicerat Januari 16, 201115 yr Hey Crille. Hvis du har en bra matgris for mycket, så ärr du alltid välkomna til at skicka ett meddelande till mig, så hitter vi en bra pris som både du och jag er nöjd med :-) och har du andra djur i överskott så kan jag nok också hjälpe dig :-)
Publicerat Januari 16, 201115 yr Gk för norra delen av Svedala. Dom tar emot annat kött än björn också. http://www.bd.lst.se/rovdjur/default.aspx?propID=10009524
Publicerat Januari 20, 201115 yr Vildsvins butiken i Åsljunga köper också in viltkött.. ingen aning vad dom betalar per kilo. Säljer själv ev. överskott till vännor och bekanta. Som amakulu säger, betydligt bättre betalt då.
Publicerat Juli 4, 201114 yr jan strömberg.0708802829 han är ärlig med både pris ock kg inget o nödigt skottskade reglerande som hos vissa andra!Tänkte skapa en tråd om var man kan vända sig om man vill sälja av sitt överskott/få in extrapengar på sin hobby. Jag är ju boedes i Skåne men det bör finnas många runt om i landet så tråden kan ju bli stor. Vet ej hur det är med att göra "reklam" på sidan men vi får väl se till att det inte blir någon reklamtråd för utomstående utan en rekommendationstråd för medlemmarna. Jag har ingen som helst erfarenhet av någon uppköpare men vet att det finns flera. En ligger i Sjunkaröd heter Skånska Vilt. Sedan finns det en annan som har legat i Isgrannatorp men som numer håller till i en liiiten håla som heter Maglehult - tror jag! Jag vet inte vad den firman eller han som har det heter, tyvärr. För det skulle nog vara den som ligger närmast mig. Som info har jag googlat, enirat, hittat, ratsitat osv men utan resultat. Möjligen heter han Jan men det är allt jag har att komma med. Någon som vet? Sedan är det bara för alla att fylla på med bra uppköpare som är trevliga och lämnar hyfsade priser.