Publicerat Januari 17, 201115 yr Hittade en app som känner av GPS positionen och därmed talar om vilken tid solen går upp resp. ner. Jag valde liteversionen (snåljåp, javisst) men även på den kan man välja vilket datum man vill veta solens upp/nedgång. På betalversionen verkar man kunna välja olika positioner också. Men gratisappen klarar bara din nuvarande position. Sunrise&sunset heter den...
Publicerat Januari 17, 201115 yr Hittade en app som känner av GPS positionen och därmed talar om vilken tid solen går upp resp. ner. Jag valde liteversionen (snåljåp, javisst) men även på den kan man välja vilket datum man vill veta solens upp/nedgång. På betalversionen verkar man kunna välja olika positioner också. Men gratisappen klarar bara din nuvarande position. Sunrise&sunset heter den... Den måste man ju kolla vad det är
Publicerat Januari 17, 201115 yr Jaktkalendern funkar fint med mycket info om både sol och måne mm. mm. Sent from my Storno 940 using Nmt 450
Publicerat Januari 17, 201115 yr Jaktkalendern finns även som app, Samt älglockljud, och något test program för att kolla dina jaktkunskaper. hahaha mycke skit finns det till iphone=)
Publicerat Januari 17, 201115 yr Älglock har jag i telefonen en bekant till mig han pröva den appen i höst och han sa den fungerade riktigt bra
Publicerat Januari 17, 201115 yr Dock tål inte iPhone kyla så ta det försiktigt under vinterjakten Har sett många dylika telefoner som har blivit blysänken när kvicksilvret dyker under -20... Och inte hämtar de sig heller när de har tinat.
Publicerat Januari 17, 201115 yr Dock tål inte iPhone kyla så ta det försiktigt under vinterjakten Har sett många dylika telefoner som har blivit blysänken när kvicksilvret dyker under -20... Och inte hämtar de sig heller när de har tinat. Nåja, min har då iaf klarat av -33 grader i vinter, så så jävla dåliga är de då inte. Mvh
Publicerat Januari 17, 201115 yr Om min har dålig batterinivå (10% eller mindre) så lägger den av runt -10 grader. Den startar fint och snällt, men så fort man försöker göra ngt mer krävande som att ja... använda den så stänger den ned sig direkt En 3GS har jag. Aldrig upplevt ngt köldrelaterat problem med lite mer kräm i batteriet dock
Publicerat Januari 17, 201115 yr Betyder det här att man måste skaffa en iPhone för att jaga? Näe, det räcker ju med ett hyfsat kikarsikte och ett gevär i klass-1 så klarar du av allt vilt i skandinavien.
Publicerat Januari 18, 201115 yr Näe, det räcker ju med ett hyfsat kikarsikte och ett gevär i klass-1 så klarar du av allt vilt i skandinavien. Fel svar, det hade ju varit en ypperlig anledning att köpa en iPhone.
Publicerat Januari 18, 201115 yr http://www.jakto.se/gps/magellan/gps-handburen/magellan-toughcase-foer-iphone-och-ipod-touch-6335.html Verkar faktiskt vara en rätt bra pryl faktiskt!
Publicerat Januari 18, 201115 yr http://www.jakto.se/gps/magellan/gps-handburen/magellan-toughcase-foer-iphone-och-ipod-touch-6335.html Verkar faktiskt vara en rätt bra pryl faktiskt! det finns ju i camo oxå
Publicerat Januari 18, 201115 yr Det finns en app som faktiskt har länsstyrelsens alla topografikartor inscannade. Fantastisk app för jakt å fiske. MEN den kostar 1000-lappen (och man måste även scrolla igenom området man ska jaga på innan jakten så kartan sparas ner i telefonen så man inte behöver täckning utan klarar sig med GPS). Jag hade skaffat om den inte var så jävla dyr! Kommer inte ihåg namnet men om nån promt måste veta gräver jag fram det. /J
Publicerat Januari 18, 201115 yr Det finns en app som faktiskt har länsstyrelsens alla topografikartor inscannade. Fantastisk app för jakt å fiske. MEN den kostar 1000-lappen (och man måste även scrolla igenom området man ska jaga på innan jakten så kartan sparas ner i telefonen så man inte behöver täckning utan klarar sig med GPS). Jag hade skaffat om den inte var så jävla dyr! Kommer inte ihåg namnet men om nån promt måste veta gräver jag fram det. /J Vet inte om det är den du syftar på.. men Fugawi har lantmäteriets kartis med GPS och den cache:ar alla kartor. Och den kostar bara tusenlappen om du köper för hela sverige. Du kan köpa för din del av landet (Norr, mitt, syd) och kostar då 400kr istället. Helt givet värt pengarna.... Man kan skapa waypoints, markeringar, märka platser med både foto och info - det kan sen syncas till xtraverse (en gratis tjänst på nätet) för att få det till andra telefoner eller datorer. Själv använder jag den när jag är ute på marken. Hittar jag något kul, typ gryt eller fejningar och sådant så gör jag en markering på kartan, ofta med foto, sen syncar jag till xtraverse och öppnar fugawi i min ipad och sitter och går igenom jaktmarken i fin översikt =)
Publicerat Januari 18, 201115 yr Vet inte om det är den du syftar på.. men Fugawi har lantmäteriets kartis med GPS och den cache:ar alla kartor. Och den kostar bara tusenlappen om du köper för hela sverige. Du kan köpa för din del av landet (Norr, mitt, syd) och kostar då 400kr istället. Helt givet värt pengarna.... Man kan skapa waypoints, markeringar, märka platser med både foto och info - det kan sen syncas till xtraverse (en gratis tjänst på nätet) för att få det till andra telefoner eller datorer. Själv använder jag den när jag är ute på marken. Hittar jag något kul, typ gryt eller fejningar och sådant så gör jag en markering på kartan, ofta med foto, sen syncar jag till xtraverse och öppnar fugawi i min ipad och sitter och går igenom jaktmarken i fin översikt =) Stämmer bra det. Var den jag menade. 1000-lappen lite för mycket för mig tyvärr...men men, om man jobbar på å sparar så kanske!
Publicerat Januari 18, 201115 yr Stämmer bra det. Var den jag menade. 1000-lappen lite för mycket för mig tyvärr...men men, om man jobbar på å sparar så kanske! Som sagt, köper du bara för en del av sverige kostar det runt 400kr. Vad kostar alternativen? Handhållen GPS från garmin t.ex?
Publicerat Januari 18, 201115 yr Som sagt, köper du bara för en del av sverige kostar det runt 400kr. Vad kostar alternativen? Handhållen GPS från garmin t.ex? Fiskar i norra sverige, jagar i södra - så köper jag den blir det den kompletta! Absolut, håller med dig i jämförelse med garmin, men jag har inte råd med den heller. Viljan att köpa finns där, inte den finansiella uppbackningen
Publicerat Januari 19, 201115 yr Det här borde väl vara något för alla prylgalningar som har iphone. http://ballistic.zdziarski.com/