Publicerat Januari 18, 201115 yr hej som övcerskriften lyder så har jagf funderingar på att bygga en hund bur på pickuppen men vet inte vad ja ska göra för nått. vill ha rätt bra last utrymme oxå för alla hund grejer. vilket matrial tror ni blir bäst? fundera på att bygga den uppe på flaket sen spänna fast den den i ögglorna som finns eller blir de inge bra, vad tycker ni? tipps o ideér mottages gärna, ska få plats med 2 laikor en stövare o en Wachtel korsning
Publicerat Januari 18, 201115 yr Nu har jag bara köpt färdiga burar men detta låter som ett spännande projekt. När du väl kommer till byggande kan du väl dokumentera och dela med dig till oss? Ett bra matriel till att bygga med är väl att emd-skivor. Är där idag en hardtop över flaket?
Publicerat Januari 18, 201115 yr Författare Nu har jag bara köpt färdiga burar men detta låter som ett spännande projekt. När du väl kommer till byggande kan du väl dokumentera och dela med dig till oss? Ett bra matriel till att bygga med är väl att emd-skivor. Är där idag en hardtop över flaket? jo då nog kommer de komma bilder under byggningen här i tråden jojag tror på de jag med, eller om man skulle ha en vattenbehandladd playwood jepp idags läget är de en kåpa på flaket som tyvär har sätt sina sista dagar
Publicerat Januari 18, 201115 yr jo då nog kommer de komma bilder under byggningen här i tråden jojag tror på de jag med, eller om man skulle ha en vattenbehandladd playwood jepp idags läget är de en kåpa på flaket som tyvär har sätt sina sista dagar Kommer du skaffa en annan kåpa eller blir det "öppet" till hundburarna ?
Publicerat Januari 18, 201115 yr Spännande tråd . Du har ju sett några av mina byggen . Och till att börja med bör du använda typ båt plyfa eller något som tål vatten. Skulle nog själv se till att buren gick ner i mellan lemmarna, så det blir stabilt och säkert för hundarna. För lite extra förvaring så kan du ju göra en utdragbar låda längst ner.
Publicerat Januari 18, 201115 yr Markus R här på horumet byggde någon hundbur har jag för mej, i formplyfa.. Han kanske hittar hit snart å kan ge lite tipps
Publicerat Januari 18, 201115 yr Författare thyrus ja hundburen komme att stå öppen på flaket. Kolja. jo nog har jag sätt din hund bur och de var där av jag fick ideén att göra en egen jo precis blir ju alltid stabilare om man bygger ner den så den står på hjulhuset. ja de snurrar i planeten nu hur ja ska göra 87an: okej ja jag ska höra med han
Publicerat Januari 22, 201115 yr Ett bra matriel till att bygga med är väl att emd-skivor. Jag skulle nog hellre ta byggplyfa.......
Publicerat Januari 23, 201115 yr K-Plywood eller OSB-skivor. Helst det senare då plywoodens tenderar att spricka. OSB-skivorna lackar du med båtlack, så blir det riktigt beständingt.