Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilket månsken!

Featured Replies

Publicerat

Jag satt ute i kojjan i går kväll, och på ett annat ställe i kväll. Och nog aktade grisarna sig noga, jag såg inte någon.

I går kväll tänkte jag bara spana utan bössa, men på väg dit såg jag en riktigt usel skabbräv, så jag skyndade mig in att hämta bössan. Kommer ut igen och pillar i en patron och... Va f-n, slutstycket glömde jag!!! In igen och ett nytt försök. Nu var slutstycket på plats men räven borta...

Så kan det gå...

Publicerat

Kanon väder men jag är tröööööt :angry:

//

Publicerat

Kanon väder men jag är tröööööt :angry:

//

Här behöver man vadarstövlar för att ta sig ut...

Vi har haft en rejäl varmfront här nere i skåne och nu är nästan all snö borta samtidigt som marken mättades direkt.

Nu har vi stora sjöar på åkrarna och alla mindre vattendrag är rejält översvämmade...

Kanske borde häva hundförbudet kanske?

Sista chansen på fasaner nu och jag vill så gärna skjuta någon till med Ellen innan säsongen är över :unsure:

Skitjakt på er som tar er ut!

Publicerat

Synd att du inte kunde förkorta dess lidande :(

Vi har haft grymt månsken här uppe i 2 nätter nu! Synd bara att det finns en massa förpliktelser som kallar på morgonen....

Publicerat

Imornkväll blir det ett rävvarv söder om Eskilstuna.

Publicerat

Perfekt ljus som sagt. Jag gjorde en kort och resultatlös rävvända under kvällen men var egentligen för trött....

Publicerat

Vet inte om jag har fel.. men mina erfarenheter är att grisarna är jävligt försiktiga i starkt månljus, tycker riktigt busväder är betydligt bättre.. blåst regn och mörkt som i en smearöv. Men visst är det härligt att sitta ute i månsken :P

post-4059-0-42569000-1295543510_thumb.jp

Publicerat

Vet inte om jag har fel.. men mina erfarenheter är att grisarna är jävligt försiktiga i starkt månljus.

Har också fått för mig det. Dom verkar farligt smarta dom där grisarna :unsure:

Publicerat

Har också fått för mig det. Dom verkar farligt smarta dom där grisarna :unsure:

Snacka om de` ;)
Publicerat
  • Författare

Det verkar ju onekligen så. Vi var tre jägare ute, men ingen gris...

Men trots att jag visste att dom är extremt försiktiga i starkt månljus, specielt när det varit fullmåne några dagar, så kunde jag inte sitta inne framför TVn...

Publicerat

För att höja optimismen lite i denna tråd får jag väl berätta att jag sköt en liten årsgris på åteln för några dagar sen :wub: Andra grisen hittills, Grattis till mig!

Publicerat

Var ute igår och då såg vi ett gäng grisar utmed vägen när vi skulle hem från jaktmarken. Det enda vi såg på kvällen var en stor gris som sprang förbi 400 meter bort.

Publicerat

Hos mig är då inga grisar! De hatar snön och inte minst den skaren som är nu. :angry:

Publicerat

Hos mig är då inga grisar! De hatar snön och inte minst den skaren som är nu. :angry:

Alla som hatar snö är väl grisar?

Publicerat

Alla som hatar snö är väl grisar?

Nöff, nöff :P

Publicerat

Väntar på att det ska bli månsken ikväll sedan ska jag ge mig ut. Det har varit aktivitet på åteln sedan i måndag, rulltunnorna ligger ner och allt foder är borta från marken. ;);)

Publicerat

För att höja optimismen lite i denna tråd får jag väl berätta att jag sköt en liten årsgris på åteln för några dagar sen :wub: Andra grisen hittills, Grattis till mig!

Grattis :)

Publicerat

post-2565-0-29650300-1295683336_thumb.jp

FredrikL här på forumet nöp sin första gris igårkväll! Grattis!

Publicerat
  • Författare

Grattis.

Ser ut att vara en optimal matgris...

Publicerat

Bra där Fredrik

Hörde att det registrerades 8,7 på Richterskalan i Uppsala pga din puls. :blink::blink:

Publicerat

fort fort när kommer månen idag????

Publicerat

Igår gick månen upp 19.38 så det torde vara något liknande idag!

Det vart en brungris igår i månskenet. Jag hade nästan kunnat skjuta den med öppna riktmedel, så ljust var det. :D:D

Publicerat

Igår gick månen upp 19.38 så det torde vara något liknande idag!

Det vart en brungris igår i månskenet. Jag hade nästan kunnat skjuta den med öppna riktmedel, så ljust var det. :D:D

Grattis till grisen! Hoppas den kommer smaka bra. :D

Vad det gäller månens upp och nedgång så skiljer det ganska mycket från dag till dag och i vilken fas den är.

Idag går månen upp ca 1,5 timme senare än igår.

Sedan beror tiden för uppgång så klart var i landet man befinner sig.

Här är den sidan jag brukar använda mig av: stjärnhimlen.se

Där ser man "allt", upp/nedgång, hur högt osv.

En annan mycket bra sida är "förbundets": månfaser 2011 Där finns också mkt matnyttigt och hänvisning till andra sidor och info om månen.