Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktprogram

Featured Replies

Publicerat

Jag upptäckte av en slump att på Youtube kan man hitta ett engelskt jaktprogram som heter Fieldsports Britain. Innehållet är väl kanske inte helt i linje med vad vi jagar i Sverige men det finns en hel del kul där ändå t ex jagas mycket räv. Ha det så kul framför burken. ^_^

Publicerat
  • Författare

Kolla in avsnitt 52, det är en snygg amerikanska med i det avsnittet som jagar kronhjort....

Publicerat

you late my man ;)

Publicerat

de här avsnittet gillar jag.

Publicerat
  • Författare

de här avsnittet gillar jag.

Ahh, du menar att de skjuter på väldigt höga fasaner (eller när kvinnan servar mannen med patroner) :ph34r:

Publicerat

RW: Låt oss säga att jag förbehåller mig rätten att inte vara så nutida svensk :D

nä, men gillar det engelska, snygga kläder, range rover etc.....kul o titta på helt enkelt..

Publicerat

Fieldsports Britain är oerhört underhållande när man ligger på tråkiga hotellrum. Vissa avsnitt är riktigt bra och intressanta, tyvärr är vissa mindre underhållande men "politiskt" intressanta.

Uppskattar de avsnitt som avhandlar fältfågeljakter, vilket också fått mig att fundera på en sådan resa i framtiden. Vore riktigt häftigt att få uppleva.

Publicerat

you're late my man ;)

+1 Ett halvår sen eller nåt sånt man hittade detta... ;)B)

Dock håller jag med om att det är sevärt.

Publicerat

Ah, dessa prograk får mig både att sakna England och även en av anledningarna till att det kändes ganska ok att flytta tillbaka till Sverige igen.

Visst sjutton är det skitkul att skjuta håga fasaner där borta men problemet är att så stor del av jakten omfamnas av ett extremt stort snobberi som inte alltid är så trevligt. Har blivit utskrattad på liknande tillställningar när jag har anlänt i skinnbrallor i stället för tweed, även om det spöregnade. Alla var nog överrens om att jag hade det bästa klädvalet men det var ju "fel"...

Det som dock var bra där är att även de snobbigaste skyttarna faktiskt skjuter ganska bra och det märks att de tränar ganska regelbundet vilket man kan sakna här hemma allt för ofta, mig inkluderat nuförtiden.

Det jag inte saknar från England är tillgången till jakt. Det var nog inte flrräns efter jag flyttade hem som jag egentligen förstod att jag hade tillgång till bra jaktmarker i England, vilka jag inte ens betalade för... Jakten kostar snuskigt mycket där, speciellt i södra England, och det var inte bara att dra ut på eftermiddagen om man kände för det. Det skulle planeras och göras stor affär av det hela...

Fast nog bor det en Engelsman i mig fortfarande :wub:

Publicerat
  • Författare
Fast nog bor det en Engelsman i mig fortfarande :wub:

Å var fan är tweedkostymen då???? ;)

Publicerat

Å var fan är tweedkostymen då???? ;)

Den glömde jag på puben! :D

• 3 months later...
Publicerat

För alla anglofiler så är Phil Spencer från C4 Location, location, location i senaste avsnittet:

OCH en Svensk flagga tillsammans med en Norma-flagga i ett segment!